וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנונה על קברים: "חברה קדישא ישלמו, לא הציבור"

12.5.2013 / 15:16

באוצר הבהירו כי אין כוונה להטיל מס על חלקות קבר וכי יבוטל הפטור מארנונה שניתן לחברה קדישא. "איננו מחזיקים בשטחי קבורה. צר לנו שהאוצר מתעסק בספינים", אמרו בחברה

לאור סערת "המס על המתים" שהתחוללה היום (ראשון) לאור הפרסומים לפיהם בכוונת משרד האוצר לבטל פטור מארנונה לבתי קברות, גורמים באוצר הבהירו כי "אין סיכוי שמס הקבורה יושת על האזרחים. אין כל כוונה להטיל עליהם תשלום ארנונה בעבור חלקות הקבר שלהם". על פי הערכות משרד האוצר, מדובר בסכום המגיע לכמה עשרות מיליוני שקלים בשנה.

הבוקר פורסם כי בחוק ההסדרים שיובא לאישור הממשלה מחר מופיע סעיף המבקש לתקן את פקודת מסי העירייה ומסי הממשלה, כך שלא יינתן עוד פטור מארנונה לבתי עלמין. גורמים במשרד האוצר, שנמצא בימים האחרונים תחת מתקפה ציבורית לאור שורת הגזירות והקיצוצים שיזם העומד בראשו - השר יאיר לפיד, הסבירו כי עד יולי 2010 חברה קדישא נהגה לשלם ארנונה עבור בתי הקברות, כאשר חלק מהרשויות המקומיות העניקו לה הנחות בהיקפים משתנים וזכות מתן הפטור עדיין עומד לרשותן. ב-2010 הורתה ועדת הכספים של הכנסת, שבראשה עמד באותה העת חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה, להעניק לבתי הקברות פטור מארנונה.

על פי המתווה החדש, הסבירו באוצר, יחזור מצב לקדמותו לפיו חברה קדישא תצטרך לשלם ארנונה. "לחברה קדישא יש מחיר מפוקח בעבור קבורת אדם, הם לא יכולים לשלם את האגרות. זה תהליך מאוד ארוך ומסובך. הם שילמו בעבר וימשיכו לשלם", אמרו גורמים באוצר.

חברה קדישא: "ספין שנועד להרדים את הציבור בישראל"

חברה קדישא, האמונה על הקבורה בבתי העלמין היהודיים בישראל, אמרה היום כי ההודעה של משרד האוצר לסוגית תשלום הארנונה היא "בדיחה חסרת טעם של פקידי האוצר". לדברי דובר החברה, נוכח גל הזעם הציבורי בעקבות הכוונה להטיל ארנונה על חלקות הקבר ניסו אנשי האוצר לעשות ספין שנועד להרדים את הציבור בישראל ולטעון כאילו הארנונה תוטל על חברות הקדישא.

"מעולם חברה קדישא באף מקום בישראל לא שילמה ארנונה עבור בתי הקברות עליהם היא אחראית (חברת קדישא הרצליה שילמה על המשרדים ולא על שטח בית העלמין). ההפך הוא הנכון. מאז קום המדינה בתי העלמין היו פטורים מארנונה על פי סעיף 5(ג) לפקודת מסי עירייה ומסי ממשלה 1938. בשנת 2003 בוטל הפטור בטעות ועדיין שום רשות מקומית לא גבתה ארנונה מתוך הבנה שאין שום הגיון מוסרי לגלגל מס על אזרחים שקוברים את יקיריהם. בשנת 2010 תוקן עיוות זה והוחזר הפטור מארנונה על בתי עלמין בהצעת חוק שקיבלה את תמיכת הממשלה. על פי החוק ועל פי פסיקת בית המשפט העליון מי שחייב בארנונה הוא המחזיק בשטח. חברת קדישא אינה מחזיקה בשטחי הקבורה ואין לה אפשרות לעשות שימוש כלשהו בשטחים אלו. בידינו חוות דעת המשפטית הקובעת שהקברים הינם קניינה המלא של משפחת הנפטר. חוות דעת זאת קובעת בבירור כי יש לראות בנפטרים או קרוביהם כבעלי הזיקה הקרובים ביותר לצורך קביעת מיהות הנישום", נמסר.

לטענת חברה קדישא, ברגע שאדם קונה את חלקת הקבר מהחברה או ברגע שהיא הוקצתה לו מתוקף חוק ביטוח לאומי היא שייכת לו. "חברה קדישא אינה מתערבת בתחום הקבר (כל עוד הדבר אינו מנוגד לחוק) ולכן ברור שמי שיצטרך לשלם את המס ההזוי הזה הם קרובי משפחת הנפטר. צר לנו שהאוצר מתעסק בספינים שאין בהם כל אמת. מאין יבוא הכסף? בתי העלמין לא מייצרים הכנסות שוטפות לחברה קדישא אין הכנסות חיצוניות. את כל הכנסותיה היא מקבלת מהביטוח הלאומי על כל קבורה שהיא מבצעת, סכום שבקושי מכסה את עלות הקבורה או לחילופין מאלו שקונים קברים בעודם בחיים", נמסר מדובר החברה שהוסיף כי מעל ל-90% מהאזרחים מקבלים את מקום קבורתם חינם וחברה קדישא אינה מקבלת תשלום מעבר להוצאות יום הקבורה.

אלפים הפגינו בתל אביב נגד הגזירות הכלכליות. דרור עינב
הפגנת המחאה על הגזירות הכלכליות, אתמול בתל אביב/דרור עינב

אתמול, כצעד מחאה מאורגן ומשמעותי ראשון נגד הגזירות המתוכננות על ידי שר האוצר לפיד, שיובאו לאישור הממשלה, יצאו אלפים רבים של אזרחים להפגין ברחובות הערים. -10,000 בני אדם התאספו בכיכר הבימה בתל אביב, וקיימו צעדת מחאה נגד הגזירות. גם ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן חסמו כמה מאות מפגינים את צומת עלית, סמוך למתחם הבורסה. במקום התפתחו עימותים בין השוטרים לבין המפגינים, שחסמו את הכניסה לרחוב שבו מתגורר שר האנרגיה סילבן שלום. במהלך המאבק בין הצדדים נעשה שימוש בגז פלפל. שלושה בני אדם נעצרו - אחד בהפגנה ברמת גן ושניים נוספים בתל אביב. סמוך לבית שר האוצר לפיד ברמת אביב ג' התאספו מפגינים, חברי איגוד מורי הדרך, שמחו נגד הכוונה להחיל מס ערך מוסף על תיירים בישראל. לטענתם, המהלך יפגע פגיעה אנושה בתיירות ויוביל להפסד של 1.5 מיליארד שקלים לכלכלה הישראלית.

במרכז חורב בחיפה התכנסו כ-200 פעילים חברתיים להפגין. בירושלים צעדו מפגינים מגן הסוס לעבר בית ראש הממשלה. אלה קראו "עבדים? בני חורין!" ו-"פוליטיקה חדשה זה לא תקציב גזירות ישנות". גם באשדוד התקיימה הפגנה בגן העיר, שבה קראו המארגנים לשר האוצר "לקחת מהטייקונים במקום מהמעמדות המוחלשים ביותר - פועלים ופועלות, קשישים וקשישות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully