וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בהתנחלויות: נתניהו מתכוון להקפיא מכרזים

יהושע בריינר

7.5.2013 / 11:29

בגל"צ נחשף שבפגישה עם שר השיכון, אמר נתניהו כי יש להקפיא את פרסום מכרזי הבנייה בשל הרגישות המדינית. מועצת יש"ע: "התחייבויות צריך לקיים". בפועל, צפויה הבנייה להימשך

זעם בקרב ראשי המתנחלים בעקבות הכוונה להקפיא את המכרזים לבנייה בהתנחלויות: בפגישה שנערכה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר השיכון אורי אריאל טרם צאתו של נתניהו שלשום לסין, אמר נתניהו כי יש להקפיא את פרסום מכרזי הבנייה ביהודה ושומרון בשל "הרגישות המדינית", על אף שקיימים מכרזים לבניית מאות יחידות דיור חדשות בגושי ההתנחלויות. מרבית המכרזים הם כאלה שנתניהו עצמו הורה לקדם אחרי שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית באו"ם בחודש נובמבר. הדברים פורסמו הבוקר בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ושרה מבקרים בבית הכנסת בשנגחאי וחונכים את בית הקפה הווינאי במוזיאון הפליטים היהודיים הסמוך. סין, מאי 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו שרה ועם השגריר וילנאי, היום בשנגחאי/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

המתנחלים הגיבו לדברים בזעם וטענו כי בפועל, מדובר בהקפאה נוספת. יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה פנה לפמליית ראש הממשלה שנמצאת כעת בסין בדרישה לקבל הבהרות. "עצירת מכרזים אינה עולה בקנה אחד עם הצהרות נתניהו מלפני כחצי שנה", אמר. "התחייבויות צריך לקיים כשהאחריות על כך מוטלת גם על שרי הממשלה. אנו דורשים לאלתר להוציא את המכרזים לפרסום". יצוין כי למרות הדברים, בפועל הבנייה צפויה להימשך לאור העובדה שבשנים האחרונות פורסמו מכרזים לבניית מאות יחידות דיור חדשות, בעיקר בגושי ההתנחלויות.

גם ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, השמיע התנגדות נחרצת להחלטת נתניהו. "חיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון הוא צו השעה", אמר פרל. "זהו מימוש רצון הבוחר שהצביע באופן ברור עבור המחנה הלאומי בבחירות האחרונות. בתקופה שבה אנו מתמודדים עם איומים ואתגרים ורואים הסלמה בטרור, הקפאת בנייה משדרת מסר של חולשה ומזמינה לחצים נוספים". מנגד, בארגון שלום עכשיו הביעו תמיכה במהלך. "הקפאת המכרזים היא צעד חשוב שיש לברך עליו", נמסר מהארגון. "עם זאת, גם ללא מכרזים, תנופת הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים נמצאת בעיצומה ולמתנחלים יש אפשרות להמשיך ולבנות מאות יחידות דיור. ללא הקפאה כוללת, המציאות בשטח תמשיך להשתנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully