וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התקיפה בסוריה: 4 פגזים נורו לעבר ישראל

6.5.2013 / 17:44

שלושה מהפגזים נפלו בשטח הסורי והפגז הנוסף בשטח ישראל. בצה"ל סבורים כי למרות איומי אסד להגיב לתקיפה, מדובר כנראה בזליגה נוספת של הלחימה בין המורדים לצבא סוריה

צילום: דניאל בוק, מור שאולי, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

צפו: כך נראה האתר שהותקף "בידי ישראל" בדמשק

אסד מגיב ל"תקיפה הישראלית" או שמלחמת האזרחים בסוריה שוב זולגת לישראל? ארבעה פגזים שוגרו הערב (שני) לעבר שטח מדינת ישראל. שלושה מהפגזים נפלו באזור הכפר ג'מלה שבדרום הגולן הסורי והפגז הנוסף בשטח ישראל. לא הופעלה אזעקה ביישובי הגולן לפני נפילת הפגז. קציני קישור בפיקוד הצפון העבירו תלונה לכוח אונדו"ף במעבר קונייטרה אודות נפילת הפגז בשטח הישראלי. באזור ניטשת בחודשים האחרונים לחימה בין המורדים לצבא הסורי, ובצה"ל סבורים כי מדובר ככל הנראה בזליגה של הלחימה משטח סוריה לישראל.

בתוך כך, גורם צבאי אישר כי בעקבות ההתפתחויות בגבול הצפוני, הוחלט לצמצם תרגילים באזור על מנת שלא להגביר את המתיחות הקיימת. הוא הדגיש כי התרגילים יתקיימו כסדרם, על פי הגרף המתוכנן, אך במתכונת מצומצמת כדי למנוע את הרושם בקרב הצד הסורי שמדובר בשינוי ההיערכות הישראלית.

נושא: מעבר הגבול עם סוריה, מאי 2013. יותם רונן
בחודשים האחרונים זלגה הלחימה בסוריה כמה פעמים לשטח ישראל. הגבול ברמת הגולן, שלשום/יותם רונן

בחודשים האחרונים זלגה לא פעם מלחמת האזרחים בסוריה לשטח ישראל. לפני כשבועיים דיווחו תושבי רמת הגולן, שגרים סמוך לגבול עם סוריה, על כמה פיצוצים שנשמעו באזור וההערכה הייתה כי כמה פצצות מרגמה שנורו במהלך קרבות פנימיים בסוריה התפוצצו בשטח ישראל. שבוע קודם לכן נפתחה אש מסוריה לעבר כוח רגלי של צה"ל ברמת הגולן. הכוח השיב בירי מקלעים לעבר מקור הירי, ומצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה.

בעקבות הדיווחים הזרים על תקיפה ישראלית בסוריה בסוף השבוע, דיווח הבוקר העיתון "א-ראי" הכוויתי כי נשיא סוריה, בשאר אסד, העביר מסר לישראל באמצעות מוסקבה שבו הוא מזהיר כי כל התקפה נוספת בשטח סוריה תיחשב להכרזת מלחמה. על פי הדיווח, במסר הודיע אסד כי פרס סוללות של טילי קרקע-קרקע וקרקע-אוויר המיועדות לפגוע במטרות ישראליות. הסוללות קיבלו הוראות מפורשות לפעול ללא הנחיה נוספת במקרה של תקיפה ישראלית.

העיתון ציטט מקורות הקרובים לאסד, כהגדרתו. הדיווח ב"א-ראי" מצטרף לדיווח מאתמול בערוץ הלבנוני אל-מיאדין לפיו סוריה הציבה סוללות טילים "המכוונות לפלסטין הכבושה". בערוץ, המקורב לחיזבאללה, דווח עוד כי "סוריה ערוכה להמשיך לחמש את ההתנגדות (חיזבאללה) בלבנון בכל סוגי החימוש". הערוץ דיווח כי בכוונת דמשק להעביר לידי ארגון הטרור השיעי נשק מתקדם שעד כה נמנעה מלהעביר.

כבר אתמול הזהיר סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, כי ההפצצה מהווה "הכרזת מלחמה" ועדות ל"ברית בין ישראל לטרוריסטים האיסלאמים". לדבריו, סוריה תגיב נגד ישראל בזמן ובמקום שתבחר. כמה שעות לאחר ההתבטאות של הבכיר הסורי, דווח כי אסד כינס בכירים כדי לדון במתקפות שאירעו ביום שישי וביום ראשון לפנות בוקר. גם שר ההסברה הסורי, עומראן זועבי, המשיך בקו הלוחמני נגד ישראל. במסיבת עיתונאים בדמשק אמר שר ההסברה כי "המתקפה הזו פותחת את כל האפשרויות שיש בידינו לתגובה". לדבריו, "המתקפה הוכיחה את הקשר בין ארגוני הטרור הכופרים לבין האויב הישראלי. אנו מבהירים שצבא סוריה ימשיך להגן על המולדת, על המדינה ועל העם מפני כל מתקפה מבפנים או מבחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully