וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגז ישן בצפון תל אביב יפוצץ היום, רחובות ייסגרו

5.5.2013 / 0:20

כוחות הביטחון נערכים לפיצוץ מבוקר של פגז ממלחמת העולם השנייה שהתגלה סמוך לשדה דב; תושבים באזור יתבקשו לעזוב את בתיהם או להיכנס למרחב מוגן בין 08:30 ל-18:30

המשטרה וצה"ל נערכים בשבועות האחרונים למשימה מורכבת במיוחד: פיצוץ מבוקר ופינוי נפל של פגז מימי מלחמת העולם השנייה, שהתגלה לאחרונה במקרה בשטח חולי סמוך לשדה התעופה שדה דב בצפון תל אביב. שטח ביטחון סביב הפגז הפך בשבועות האחרונים ליעד מבוצר, והמבצע יצא היום (ראשון) לדרך בין השעות 9:00 ל-10:30, בתום היערכות ואישורי תכניות שנערכו. במהלך המבצע צפוי להישמע פיצוץ אדיר וייתכנו ענני אבק וחול. כמו כן, רחובות הסמוכים לאזור הפיצוץ ברדיוס של 150 מטרים צפויים להיסגר והתושבים יתבקשו לעזוב את בתיהם או להיכנס למרחבים מוגנים.

פגז ממלחמת העולם השנייה ליד שדה דב, תל אביב, 4.5.13. חטיבת דובר המשטרה
צפוי להישמע פיצוץ אדיר וייתכנו ענני אבק וחול. הפגז שהתגלה, סמוך לשדה דב בתל אביב/חטיבת דובר המשטרה

לתושבים המתגוררים ברחוב לוי אשכול בבניינים שכתובתם 48, 50 ו-56 ממליצה המשטרה לעזוב את הבתים בין השעות 8:30 ל-18:30. למי שייבחר להישאר בבית ממליצה כאמור המשטרה לשהות בשעות האלה במרחב מוגן. לצורך פינוי הנפל ייסגר לתנועה בין השעות 8:00 ל-18:00 רחוב לוי אשכול לתנועת כלי רכב בקטע שבין רחוב יעקב אפטר לרחוב האוזנר. כמו כן לא יתאפשר מעבר להולכי רגל וכניסת כלי רכב ויציאתם לחניוני הבתים בכל האזור.

מדובר בפצצת הטלה ממטוס במשקל כ-130 קילוגרם שהתגלתה במקרה לפני כשלושה שבועות וחצי, כאשר ערכו שוטרי סיור של משטרת מחוז תל אביב פעילות לאיתור שוהים בלתי חוקיים, אשר נוהגים ללון באזור. הפגז נמצא על ידי שוטר סיור בשטח חולי בין רחוב לוי אשכול לבין שדה דב, ועל פי הערכות מומחים הפגז "נח" שם במשך שנים רבות. מדובר ככל הנראה בשריד מההתקפה האווירית היחידה שנעשתה באזור במלחמת העולם השנייה.

פגז ממלחמת העולם השנייה ליד שדה דב, תל אביב, 4.5.13. חטיבת דובר המשטרה
ככל הנראה השריד מההתקפה האווירית היחידה שנעשתה באזור במלחמת העולם השנייה/חטיבת דובר המשטרה

מדובר במצבע לוגיסטי מורכב, אשר נמצא באחריות כוללת של משטרת מרחב ירקון, בשיתוף חיל ההנדסה והיחידה לסילוק פצצות של צה"ל, מערך החבלה של המשטרה, פיקוד העורף, רשות שדות התעופה ועיריית תל אביב. האזור סביב הפצצה אף נתחם על ידי פיקוד העורף בביצורי בטון, ויחידת סילוק הפצצות של צה"ל צפויה לבצע את הפינוי. לאחר נטרול החומר הפעיל של הפצצה, היא תילקח להשמדה, וחלקים ממנה יילקחו ככל הנראה להנצחה.

"נקטנו משנה זהירות על משנה זהירות", סיפר מפקד מרחב ירקון, תת ניצב יורם אוחיון, לוואלה! חדשות. "מיום מציאת הפצצה ביצרנו את האזור, והעירייה הציבה שמירה 24 שעות ביממה סביב המתחם. הפצצה אמנם הייתה כאן עשרות שנים אבל במקרה לא קרה אסון. מישהו יכול היה להדליק אש בסמוך אליה, והיא יכלה להתפוצץ". לדבריו, "מחר אנחנו נהיה שם, נוודא שכל הדיירים מכירים את ההנחיות. השטח מחר יפונה לחלוטין ברדיוס של 150 מטר, ולא תהיה בו נפש חיה. בימים האחרונים פנינו לתושבים באזור והנחנו אותם כיצד לפעול, תוך שלקחנו טווח ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully