וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט שאמר לתובעת "זין את מוצאת מהר" - פורש

גלעד גרוסמן

29.4.2013 / 14:21

השופט שלמה נחשון אטינגר יסיים כהונתו בעוד יומיים, לאחר שימוע אצל נשיא בית המשפט העליון, זאת בעקבות התבטאות סקסיסטית כלפי התובעת המשטרתית. לבני: "זהו הצעד הנכון"

שופט בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה, שלמה נחשון אטינגר, הודיע אתמול (ראשון) על פרישתו מתפקידו, בעקבות הערה בעלת אופי מיני ששיגר לעבר תובעת משטרתית. הוא יפסיק לכהן שופט בעוד יומיים. האירוע שגרם להתפטרותו של אטינגר התרחש לפני כשבועיים וחצי, כשבמהלך דיון התקשתה התובעת למצוא מסמכים הקשורים לנאשם ששם משפחתו מתחיל באות זי"ן, תחת שמו הפרטי. בתגובה הורה נחשון אטינגר לתובעת לחפש את המסמכים תחת האות זי"ן, ואז לטענת חלק מהנוכחים באולם, אמר: "זין את מוצאת מהר". בעקבות הדברים פרצה התובעת בבכי. הדברים פורסמו לראשונה בחדשות 10.

לאחר פרסום הדברים מסר נחשון אטינגר באמצעות הנהלת בתי המשפט כי "במהלך דיוני הקראות ולאחר שהתקשתה התובעת למצוא תיק של נאשם תחת שמו הפרטי, היא ביקשה לדעת את שמו הנוסף. ציינתי את שם משפחתו של הנאשם המתחיל באות זי"ן, כשכוונתי בדברים לאות השביעית בעברית בלבד. מתן משמעות אחרת לדברים חוטאת לכוונתי ויוצרת עיוות שאינו ראוי של דבריי". הוא הוסיף כי "באם דבריי הובנו באופן שונה, יש להצטער על כך".

שרת המשפטים: "זהו הצעד הנכון"

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה בתגובה לפרישת השופט אטינגר, כי "זהו הצעד הנכון. פרישתו של השופט מוכיחה שפעולה משותפת מהירה, נמרצת ולא מתלהמת של הממונים וגוף הפיקוח היא הדרך הנכונה לטפל במי שפוגעים בהתנהגותם הפסולה באמון הציבור במערכת אכיפת החוק והמשפט".

לאחר האירוע השופט אטינגר זומן לשיחת בירור אצל נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, אשר החליט יחד עם שרת המשפטים ציפי לבני להגיש תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים השופט בדימוס אליעזר גולדברג. היום, בעקבות התפטרותו של אטינגר, הוחלט על הפסקת חקירת המקרה. יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שהשופט מסתבך באמירות מעליבות. בעבר פורסם כי הטיח בקלדנית באולמו "אני לא אוהב שנשים עונות לי". במקרה אחר פורסם שאמר לקלדנית: "שבי במקום שלך. את לא תדברי עכשיו. אני רוצה שתסתמי את הפה שלך. מילה לא להוציא מהפה, אני מתחיל להתרגז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully