וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני שהתאבד: האסיר איקס קיבל בשורה קשה מאשתו

גלעד גרוסמן

25.4.2013 / 10:41

הותר לפרסום: בתום פגישה עם אשתו ובתו הקטנה, במהלכה קיבל "הודעה קשה", נראה זיגייר "נסער ועצבני". הפרקליטות החליטה לא להגיש כתבי אישום נגד אנשי שב"ס בגין גרימת המוות

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

צפו בתחקיר רשת איי.בי.סי בפרשה

בית משפט השלום בראשון לציון התיר הבוקר (חמישי) לפרסם את מרבית דוח חקירת נסיבות מותו של "האסיר X", בן זיגייר, אשר התאבד בתאו בכלא אילון בדצמבר 2010. מהדוח עולה כי בשעות הבוקר של ה-15 בדצמבר 2010, נפגש זיגייר בתאו עם רעייתו ובתו הקטנה. בתום הפגישה, במהלכה ביקשה אשתו להעביר לו הודעה "קשה", הוא נראה "נסער ועצבני". עוד הותר לפרסום, כי שלושה אנשי שב"ס, בהם שני קצינים, נחקרו בחשד לגרימת מותו ברשלנות של זיגייר, אך הפרקליטות החליטה שאין מקום להגיש נגדם כתבי אישום בטענה שגם אם הייתה התרשלות בהשגחה על האסיר, לא היה ניתן למנוע את התאבדותו. עם זאת, חומר החקירה הועבר לגורמים האחראיים בשב"ס שיחליטו האם לנקוט בהליך משמעתי נגד השלושה.

לקריאת דוח חקירת נסיבות מותו של האסיר X - לחצו כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט התיר לפרסם את פעולותיו של זיגייר, כפי שתועדו במצלמת האבטחה שהוצבה בתאו. בשעה 11:10 נצפו נכנסות לתאו של זיגייר אשתו ובתו הקטנה, כשהן מלוות באיש מודיעין. בשעה 12:05 נכנס איש המודיעין לתא על מנת ללוות את בני המשפחה החוצה, ובעדותו מסר כי זיגייר נראה "בוכה, נסער ועצבני". הוא ביקש למסור לאשתו פתק שהחזיק, אולם איש המודיעין סירב ובתגובה לכך קרע זיגייר את הפתק והביע זעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב, כי אשתו של זיגייר ביקשה לאפשר לה להיכנס שוב לתא על מנת לנסות ולהרגיע את בעלה, ואיש המודיעין "נעתר לכך באופן חריג". לדברי איש המודיעין, נכנסה האישה לתא למספר דקות נוספות ובצאתה הבחין כי היא בוכה. על פי הדוח, ישנן עדויות לגבי תכני המפגש בין זיגייר ואשתו, לפיהן היא העבירה לו "הודעה קשה". איש המודיעין אמר כי דיווח אודות אירועים אלה לקצין המודיעין, שעדכן בדבר את העובדת הסוציאלית והורה לסוהרים להקדיש לכך תשומת לב מיוחדת.

בדוח תואר גם מצבו הרפואי והנפשי של זיגייר בתקופת מאסרו מעצרו והטיפול בו. "בתקופת מעצרו, היה המנוח נתון למעקב רפואי, פסיכיאטרי וסוציאלי, נבדק על ידי שלושה פסיכיאטרים שונים, נפגש עם עובדות סוציאליות ונבדק על ידי רופאים כלליים", נכתב. כמו כן, נאמר כי זיגייר "דיווח על מחשבות אובדניות וחרדות" ואף דיווח על ניסיונות התאבדות בעבר. בהמשך נכתב כי זיגייר הוגדר על ידי העובדת הסוציאלית "כאסיר במצוקה נפשית רמה ב' וזו הורתה על פיקוח ויזואלי על המנוח כל חצי שעה, תוך רישום ביומן האגף המיוחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זיגייר לצד בני משפחתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודשיים הותר לפרסום כי זיגייר, ששמו עדיין לא הותר לפרסום באופן רשמי, נמצא תלוי במקלחת בתאו, כשעל צווארו כרוך סדין רטוב הקשור לחלון תא השירותים. עוד נכתב, כי חקירת מותו "העלתה כי קיימות ראיות לכאורה לכך שמחדלי גורמים שונים בשירות בתי הסוהר גרמו למותו". עם זאת, לצד החשד לרשלנות, צוין כי מותו של זיגייר לא נגרם על ידי התערבות גורם חיצוני. עוד פורסם, כי "חומר הראיות מלמד כי כל אנשי שב"ס שתפקדו במשמרת בעת האירוע האובדני, עבדו בכוונה מלאה לקיים משימותיהם, ואולם עובדה היא כי משימות הפיקוח על המנוח, על פי ההוראות הידועות, לא קוימו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר חן קוגל, ראש מערך הרפואה המשפטית (מד"ן) התייחס בזמנו לפרטי הדוח שפורסמו. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר קוגל: "אנו למדים שמסקנת הנתיחה היא שהוא מת מתחניק (חנק), אך לא נמסר באיזה אופן נגרם החנק הזה". עוד אמר קוגל: "אנחנו למדים שהוא נמצא לכאורה תלוי על סדין, אך איננו למדים שהסדין שימש ב-100% להתאבדותו. אנחנו יודעים שיש פצעי שפשוף באמה השמאלית, אך לא צוינו גודלם, צורתם או מיקומם המדויק, ולכן לא ניתן לתת פרשנות בנושא. אנחנו יודעים גם שנמצאה תרופת הרגעה בדמו, אך לא יודעים איזו תרופה או באיזו כמות. הפרסום הוא חסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully