וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לחוקר: "זאב בן אריה – אידיוט שיסבך אותי"

גלעד גרוסמן

23.4.2013 / 22:21

יומיים לפני פתיחת שלב ההוכחות במשפטו של שר החוץ לשעבר, פורסמו קטעים מחקירתו בפרשת השגריר בבלרוס, שצפוי למסור את עדותו, ושעליו העיד ליברמן כי הוא "חלש אופי"

יומיים לפני פתיחת שלב ההוכחות במשפטו, פורסמו היום (שלישי) קטעים מחקירתו של שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, שנערכה ב-2010 במסגרת פרשת השגריר בבלרוס. בין היתר אמר ליברמן לחוקריו, "אתם קודם כל עושים עיגול, ואחר כך מכניסים את המטרה לתוך העיגול".

אביגדור ליברמן בוועידת חוץ וביטחון, אפריל 2013. טלי מאייר
הטיח בחוקרים כי הם מנסים לסלף את דבריו. ליברמן/טלי מאייר

על השגריר זאב בן אריה, שהורשע בעבירות של גילוי מידע רשמי ללא סמכות ושיבוש מהלכי משפט, כאשר מסר לליברמן בקשת חיקור דין שהובילה להגשת כתב האישום נגדו, אמר האחרון: "זה אדם ישר, אמין. אם היה פה יושב זאב בן אריה ואני הייתי חוקר אותו לבד עשר שעות רצוף, בלי כל הידע ומקצועיות שלכם, הוא היה גם מודה שהוא צלב את ישו". מחרתיים, כאמור, ייפתח שלב ההוכחות במשפטו של ליברמן, ובן אריה צפוי למסור את עדותו.

עוד סיפר ליברמן לחוקרים כי הכיר את בן אריה לראשונה בתחילת שנות ה-80'. "הוא היה אז עיתונאי, בחור אינטליגנט, רוסי קלאסי", הגדיר השר לשעבר את השגריר לעתיד. "בחור משכיל, חלש אופי, לא דינמי. הוא אחר כך נעלם מהאופק, לגמרי במקרה נודע לי שהוא עובד במשרד החוץ. אין לו את המרפקים להתקדם". כאשר ליברמן נשאל על ידי החוקרים מה תפקידו של השגריר,הוא עונה בזעם: "קח תקשי"ר ( (תקנון שירות המדינה - ג"ג) ותקרא. אני לא על תקן קריין פה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא היה גם מודה שהוא צלב את ישו". בן אריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשנשאל ליברמן על חיקור דין שנערך בעניינו בבלרוס, הפגין האחרון בקיאות וניחש כי מדובר בבן אריה, עוד בטרם הוזכר שמו על ידי החוקרים. "מרוב מקצועיות אתה כל כך שקוף שברור מה אתה הולך לשאול", אמר ליברמן לחוקרים. "בוא נדבר, לא צריך ללכת סחור סחור". ליברמן אף אמר לחוקרים כי כלל אינו מתעסק בחקירה נגדו. "בניגוד למה שאתה חושבים, אני חייב לציין שהחקירה הזו זה הדבר האחרון שמעניין אותי בחיים. בשבילכם זה אולי קידום, מדליות, בשבילי זה לגמרי לא חשוב".

ליברמן סיפר עוד כי קיבל מבן אריה את המעטפה ובה הבקשה לחיקור הדין בעת ביקורו בבלרוס, אולם לא קרא אותה. "הוא נתן לי את המעטפה, אמר לי תסתכל, אני לא יכול לנחש מה יש בפנים. אני לא ביקשתי, פתחתי, ראיתי, אמרתי תודה, יצאתי משם מיד לשירותים, זרקתי את זה במים". יצוין כי בכתב האישום המקורי שגיבשה הפרקליטות נגד ליברמן, כך הופיעו העובדות, אולם בכתב האישום שהוגש בסופו של יום לא נכתב כי ליברמן השליך את המעטפה לשירותים.

"הסיפור והחקירה לא מעניינים אותי"

כשנשאל מדוע לא השיב את המעטפה לבן אריה, אמר ליברמן: "בדברים האלה אתה פועל אינסטינקטיבית, זה לא משהו שאתה מוכן אליו. לא קבענו לדבר על זה והוא לא התבקש לעשות זאת ולא שום דבר מהסוג הזה, אז אתה מופתע ואתה עושה דבר ראשון מה שלפי התחושות שלך". באותו ערב, סיפר ליברמן, הוא אמר לחברת מפלגתו, סגנית השר פאינה קירשנבאום, ששאלה אותו מדוע הוא מצוברח, כי "הוא (בן אריה - ג"ג) אינטליגנטי ואידיוט באותו זמן. סתם איזה אידיוט יכול לסבך אותי ואותו".

בשלב זה הטיח ליברמן בחוקרים כי הם מסלפים את דבריו ומנסים להציג תמונה ולפיה קידם את בן אריה בשל עזרתו. "הכל ברור, הרי הכל בנוי על סילופים של הנסיבות. ברגע שסיפרתם סיפור בהתחלה, ברורה כל התזה שלכם", אמר ליברמן. בשלב זה השיבו החוקרים כי הם פועלים על פי חוק ולא מנסים לטמון לו מלכודת, ואף שאלו אותו מהיכן לדעתו נודע להם הסיפור. על כך השיב: "הסיפור והחקירה לא מעניינים אותי".

בהמשך סיפר ליברמן כי שכח בכלל מה"אפיזודה", וכלל לא היה נזכר בה אלמלא העלו אותה בפניו. "הייתה איזה אפיזודה ששכחתי ממנה ולא התייחסתי אליה ברצינות, היה וחלף עם הרוח", אמר. כשנשאל מדוע יש הבדלים בין גרסתו לגרסת בן אריה, השיב: "הבן אדם פחות או יותר יכול לנחש מה מצפים ממנו, כל מה שהוא רוצה כרגע זה לשמור על עצמו ועל הקריירה שלו, זה הרי ברור כשמש, זה מה שכרגע הכי חשוב לו. פה ושם הוא יודע שבתת-מודע הוא מבין מה מצפים ממנו והוא יידע לעגל את הפינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully