וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחנת האפשרות לסגור את תיק אולמרט בפרשת הולילנד

גלעד גרוסמן

19.4.2013 / 2:43

במהלך כנס מחוזות לשכת עורכי הדין אמר המשנה לפרקליט המדינה, שוקי למברגר, כי הפרקליטות בוחנת בקשה של פרקליטי ראש הממשלה לשעבר לבטל את האישום נגדו, עקב מות עד המדינה

פרשת הולילנד: הפרקליטות בוחנת בקשה של פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לבטל את כתב האישום נגדו בפרשה, בעקבות מותו של עד המדינה, שמואל דכנר, כך אמר אמש (חמישי) המשנה לפרקליט המדינה, שוקי למברגר, במהלך כנס המחוזות של לשכת עורכי הדין באילת. טרם התקבלה החלטה בנושא, ועל פי ההערכה היא צפויה להתקבל רק לאחר עדותו של האח, יוסי אולמרט, בעוד כשלושה שבועות.

עד המדינה דכנר נפטר לפני כחודש וחצי, בעיצומה של החקירה הנגדית של פרקליטיו של אולמרט ולפני שנשאל לגבי העברות הכספים לכאורה למקורביו - ראש לשכתו לשעבר שולה זקן ואחיו יוסי - שלטענת הפרקליטות ניתנו ככספי שוחד לאולמרט. לאחר מותו של דכנר אמרו בפרקליטות כי בכוונתם להמשיך לנהל את התיק נגד כל הנאשמים, כאשר ההשלכות של מותו ייבחנו על ידי פרקליט המדינה וצוות התביעה בתיק.

שמואל דכנר, עד המדינה בפרשת הולילנד שמת בסוף השבוע האחרון, מרץ 2013. ניב אהרונסון
לטענת הפרקליטות אחיו של אולמרט קיבל ממנו כחצי מיליון שקלים. עד המדינה, שמואל דכנר/ניב אהרונסון

ההערכה כבר לאחר מותו של דכנר הייתה שבכל מקרה החלטה על ביטול או שינוי כתב האישום לא תתקבל לפני שתישמע עדותו של יוסי אולמרט, אשר לטענת הפרקליטות קיבל כחצי מיליון שקלים מדכנר, אף שלא הייתה ביניהם היכרות. עדות זו צפויה להישמע בתחילת מאי.

הלילה פורסם באתר "הארץ" כי במהלך הכנס אתמול נשאל למברגר על התיק, וסיפר כי נעשתה פניה מצד פרקליטיו של אולמרט לבטל את כתב האישום, ושהנושא נבחן. הוא הסביר כי אם בפרקליטות יחשבו שניתן להרשיע את אולמרט ללא עדותו של דכנר אז המשפט יימשך כמתוכנן, אולם אם יגיעו למסקנה כי אין סיכוי סביר להרשיעו, הפרקליטות תמשוך את האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully