וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חיפשו אוצר באתר עתיקות וזרעו הרס

קובי דוד וקובי מנדל

4.4.2013 / 6:30

פקחי רשות העתיקות תפסו במהלך החג מספר תושבים מהצפון החשודים כי חפרו באופן לא חוקי באתרים באזור וגרמו לנזק בלתי הפיך. לדברי אחד החשודים, "חפרנו כדי למצוא זהב"

זהב של שוטים: פקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות לכדו במהלך חג הפסח שתי חוליות של שודדי עתיקות, החשודים כי חפרו באופן לא חוקי באתרים באזור הצפון. בתחילת השבוע נתפסו ארבעה חשודים בזמן שחפרו באתר עתיקות בקרבת כלא מגידו שבעמק יזרעאל. בחקירתם טענו החשודים כי הם חפרו במקום כדי למצוא זהב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד החשודים בפתח מערה ביער מגידו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד סיפרו החשודים, בני משפחה אחת מהכפר סאלם הסמוך, כי הם חפרו לעומק של כשלושה מטרים, ככל הנראה, בתוך גת עתיקה. הארבעה עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה באום אל פחם, נחקרו ושוחררו בערבות. אירוע נוסף התרחש למחרת ליל הסדר, סמוך לכפר כבול שבגליל התחתון. באירוע זה נתפסו חמישה חשודים תושבי הכפר טמרה השכן, בזמן שחפרו בתוך מערת קבורה המתוארכת לתקופה הרומית-ביזנטית. החשודים עוכבו לתחנת משטרת שפרעם, נחקרו ושוחררו בערבות.

לדברי ניר דיסטלפלד מהיחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, "השודדים ביצעו חפירות בלתי חוקיות בתוך אתרי עתיקות, וגרמו פגיעה ונזק בלתי הפיך לעבר של כולנו. הם אולי חיפשו זהב, אבל שרידי המורשת לא יסולאו בפז. חייבים לשמור עליהם". מרשות העתיקות נמסר כי פגיעה באתר עתיקות היא עבירה פלילית שהעונש בגינה הוא עד חמש שנות מאסר. עוד נמסר כי פקחי הרשות פועלים בכל אתרי העתיקות בארץ במהלך כל ימות השנה כדי להגן ולשמור על האתרים. חומר החקירה יועבר בימים הקרובים להגשת כתבי אישום נגד המעורבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully