וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית עכו שניצל מהתנקשות מדבר לראשונה

קובי מנדל

24.3.2013 / 13:56

שמעון לנקרי מאושפז עדיין במצב קל-בינוני ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בנהריה. הוא איחל חג שמח לכל תושבי ישראל והודה לעובדי בית החולים "שעשו את עבודתם מעל ומעבר"

צילום: פוראת נסאר, חדשות 2 עריכה: גדי וינסטוק

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, שניצל מניסיון התנקשות בסוף השבוע, התייחס היום (ראשון) בפעם הראשונה לאירוע. "אני רוצה להודות לכל מי ששלח לי איחולי החלמה ולברך את תושבי ישראל בברכת חג שמח, לכל תושבי מדינת ישראל בכלל, ולעכו בפרט", אמר לנקרי שעדיין מאושפז באורח קל-בינוני. "אני רוצה להודות לכל עובדי בית החולים נהריה, שעשו את עבודתם מעל ומעבר כדי לתת לי הרגשה שהכל בסדר. למרות המצב, כולם התאמצו ואני מודה לכם".

ראש עיריית עכו מתאושש: "מודה לעובדי בית החולים". צילום מסך
מוסיף להתאושש. לנקרי בבית החולים, היום/צילום מסך

לנקרי נורה בערב יום שישי בחזהו כשהיה לבדו במכוניתו, סמוך לצומת ג'וליס. מחקירת נסיבות הירי עולה כי לנקרי היה באירוע בת מצווה בעכו ומסיבה לא ברורה נסע לכפר מכר. זמן קצר לאחר מכן, הוא נורה בחזהו ירייה אחת בידי אלמוני רעול פנים, סמוך לצומת ג'וליס. לנקרי הצליח להימלט מהיורה ונסע במכוניתו מספר קילומטרים עד לצומת כפר מכר, על כביש עכו כרמיאל, תוך שהוא מזעיק את כוחות ההצלה. היורה נמלט מהמקום רגלית.

לנקרי ממעט לדבר ובני משפחתו סובבים אותו ומקבלים גם את פני הדורשים לשלומו. בחקירת נסיבות ניסיון ההתנקשות לא חלה כל התקדמות של ממש. "אנו עובדים במלוא המרץ, בודקים כל כיוון אפשרי, כולל כזה הקשור לעבודתו וכזה הקשור לחייו האישיים. אנו חוקרים כל מי שקשור אליו ומדובר בעשרות רבות של אנשים. עדיין מוקדם לדעת מהו המניע למעשה ולקבוע כיוון ברור", מסר גורם בכיר במחוז החוף של המשטרה לוואלה! חדשות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לאחר התקרית, אמר מנהל בית החולים בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, שחייו של ראש העיר ניצלו בנס. "מדובר בפצע ירי באמצע בית החזה שיצא מבית השחי, יש בחדירה ויציאה של הקליע", הסביר ברהום. "הוא סובל מפגיעה בחלק העליון של הריאה אך לא הייתה פגיעה בכלי דם והוא נושם בכוחות עצמו". לנקרי עבר בדיקות הדמיה והרופאים החלו בפעילות לניקוז האוויר מהריאה הפגועה. "אין ספק שהוא ניצל בנס. סנטימטר לכיוון אחר והסיפור היה נגמר אחרת", סיפר מנהל בית החולים. "הוא חברי וידיד של בית החולים, אדם יקר לנו שעושה הרבה דברים למען עירו והגליל המערבי, לכן הרגשות קשים כשהאדם הזה מגיע אליך באלונקה. מצד שני, לא נשקפת סכנה לחייו וזה מאוד משמח".

לנקרי צפוי לשהות ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים גם בימים הקרובים בשל פגיעה באחת מריאותיו. במהלך השבת ביקרו אותו נבחרי ציבור שונים, בהם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ראשי רשויות רבים ויו"ר קדימה, שאול מופז. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח בסוף השבוע עם לנקרי, דרש בשלומו ואיחל לו החלמה מהירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully