וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיוס עם טורקיה: נתניהו התנצל בפני ארדואן

23.3.2013 / 0:05

ראש הממשלה הביע צער על אירועי משט המרמרה, בשיחה ראשונה שהתקיימה בין השניים זה ארבע שנים. בין ההסכמות שהושגו בשיחה: פיצוי משפחות קורבנות המשט והחזרת השגרירים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פיוס בין ישראל וטורקיה: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול (שישי) בצהריים עם מקבילו הטורקי, רג'יפ טייפ ארדואן, והשניים הסכימו על השבת הנורמליזציה ביחסים בין המדינות. גורם מדיני בכיר מסר כי בשיחה התנצל נתניהו על אירועי משט המאווי מרמרה ב-2010 ועל הידרדרות יחסי המדינות מאז, ושמע מארדואן התנצלות על אמירותיו נגד הציונות. בין השניים הוסכם על החזרת השגרירים, פיצוי משפחות קורבנות המשט וביטול ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על הספינה.

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
הסיכום בין הצדדים כבר נדון כמה פעמים. ארדואן ונתניהו/רויטרס

השיחה בין נתניהו לארדואן התקיימה מנמל התעופה בן גוריון, טרם המראתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לירדן, והנשיא האמריקני היה שותף לחלק ממנה.

לדברי הגורם, נתניהו הבהיר בפני ארדואן כי התוצאות הטרגיות של משט המאווי מרמרה לא היו מכוונות, התנצל על הטעויות המבצעיות שהיו באירוע הפשיטה על הספינה וכן הביע צער על פגיעה ואובדן חיי אדם. לאור החקירה הישראלית של התקרית שהצביעה על מספר טעויות מבצעיות, הביע נתניהו התנצלות כלפי העם בטורקיה על כל טעות שיכלה להוביל לאובדן חיי אדם.

כמו כן, נתניהו ציין שישראל הסירה כבר כמה מגבלות על תנועת אזרחים וסחורות לטובת העם הפלסטיני, לרבות רצועת עזה, והדבר יימשך כל עוד השקט יישמר. שני המנהיגים סיכמו להמשיך ולעבוד על מנת לשפר את המצב ההומניטרי ביהודה ושומרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
איסטנבול:  הספינה "מאווי מרמרה" שבה הביתה. רויטרס
המאווי מרמרה שבה לטורקיה, 2010/רויטרס

גורמים בירושלים אמרו אתמול כי ההחלטה של נתניהו להתנצל על אירועי המרמרה נבעה בין היתר מההתרחשויות האחרונות בסוריה, וטענו כי למרות שהמגעים בין הצדדים נעשו על רקע ביקורו של הנשיא אובמה, לא היה לחץ אמריקני להגיע לפיוס בין הצדדים. בירושלים הביעו תקווה כי שיחת הטלפון תהווה פתיחת דף חדש ביחסים בין שתי המדינות, והבהירו כי הסיכום שאליו הגיעו הצדדים כבר נדון בעבר כמה פעמים ועמד בפני חתימה. על פי הסיכום, הטורקים יפסיקו באופן מיידי את הפעולות המשפטיות כנגד צה"ל, לרבות העתידיות.

מוקדם יותר אתמול, זמן קצר לפני המראתו מנמל התעופה בן גוריון, אמר אובמה כי נתניהו שוחח בטלפון עם ארדואן, במה שלדבריו מהווה תחילת שיקום היחסים בין המדינות. הדברים פורסמו בצהריים בהצהרה של הבית הלבן, טרם המראת אובמה מנמל התעופה בן גוריון לירדן. מדובר בשיחה הראשונה שהתקיימה בין השניים מאז 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully