וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן כהן, השופט לשעבר שהוסגר מפרו - נחת בארץ

גלעד גרוסמן

17.3.2013 / 7:05

כהן נעצר עם הגיעו ארצה לאחר שנאשם בשחיתות בזמן כהונתו כדירקטור בחברת החשמל. הוא נמלט לפרו בשנת 2005 ומאז ניסתה ישראל לשכנע את הרשויות שם להסגירו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

השופט לשעבר דן כהן, שנמלט מישראל לפרו בשנת 2005 לאחר שנאשם בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, נחת הלילה (ראשון) בישראל. כהן נעצר עם נחיתתו על ידי המשטרה והרשות לניירות ערך והוא צפוי להיות מובא בפני שופט לדיון בהארכת מעצרו ביומיים הקרובים.

משרד המשפטים מסר אמש כי שלטונות פרו החליטו להיענות לבקשת פרקליטות המדינה ולהסגיר לישראל את השופט לשעבר לצורך העמדתו לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות דיווח על פי חוק ניירות ערך, ושיבוש מהלכי משפט. כתוצאה, הועלה אמש כהן על מטוס ועזב את אדמת פרו.

במסגרת חקירת הרשות לניירות ערך, נחקר כהן שלוש פעמים, מתוכן פעמיים באזהרה, בחשד לעבירות שביצע במסגרת תפקידו כדירקטור בחברת החשמל. בשנת 2005 עזב את ישראל, ומאז לא שב אליה, חרף ניסיונות לתאם עמו את המשך חקירותיו ולפיכך הוכרז כעבריין נמלט.

השופט לשעבר דן כהן שוחרר למעצר בית. רויטרס
מגעים להסדר טיעון, כהן/רויטרס

מכתב האישום עולה כי בשנים 2001-1991 שימש כהן כדירקטור בחברת החשמל, ומשנת 1993 שימש גם כיו"ר ועדת הנכסים של הדירקטוריון. על פי המיוחס לו בכתב האישום, בשתי פרשות חמורות, קיבל כהן שלא כדין כספי שוחד בהיקף של מיליוני דולרים מהחברות "סימנס" ו"רוגוזין", כדי שיפעיל את כוחו לטובתן בדירקטוריון חברת החשמל. בשני המקרים נקשרה חברת החשמל בחוזים בסכומי עתק עם חברות אלה.

בשנים האחרונות שהה כהן בפרו, שעמה אין למדינת ישראל הסכם הסגרה. בסופו של דבר, לאחר ניהול הליכים משפטיים במספר ערכאות, הליכים שנמשכו עקב התנגדותו של דן כהן להסגרתו, החליט בית המשפט העליון של פרו לקבל את בקשת פרקליטות המדינה הישראלית ולאשר את הסגרתו של כהן לישראל.

זה כמה חודשים מתקיים משא ומתן בין פרקליטיו לבין הפרקליטות בניסיון להגיע להסדר טיעון בין הצדדים. לפי דיווחים שהתקבלו לאחרונה, דובר על כך שכהן יודה בקבלת שוחד, יחזיר כספים שקיבל וייגזר עליו עונש מאסר של ארבע שנים. לפי שעה, לא נחתם הסדר כזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully