וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרוש נפל מגג הבניין – הדיירים ישלמו מיליונים?

גלעד גרוסמן

14.3.2013 / 11:53

האיש, שגרושתו ביקשה ממנו לטפל בבעיית המים החמים בדירתה, דרך על משטח זכוכית רעוע – וצנח מגובה ארבע קומות. כעת הוא תובע 2.5 מיליון ש"ח מוועד הבית, שלא היה מבוטח

לפני כשנתיים הגיע א' לבקר את גרושתו ובתו בדירתן ברמת גן. האישה ניצלה את ההזדמנות, וביקשה ממנו לבדוק מדוע אין מים חמים בדירה. א' עלה לגג הבניין, ושם, לטענתו, דרך על משטח זכוכית רעוע שנשבר, וכתוצאה מכך נפל מגובה של ארבע קומות דרך פיר המדרגות עד לקומת הקרקע. א' נפצע קשה, ומכיוון שלדיירים לא היה ביטוח לשטח המשותף של הבניין, הוא תובע מהם כעת 2.5 מיליון שקלים.

על פי כתב התביעה, שהוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בהרצליה באמצעות עורך דין כרמי בוסתנאי, איבד א' את הכרתו מעוצמת הפגיעה, והובהל באמבולנס לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם אובחנו אצלו כמה שברים. בנוסף, הוא נותח לצורך איחוי קרע בריאות. כיום הוא אינו מסוגל לתפקד בעצמו, תלוי בעזרת הזולת, וסובל מנכות קשה בשיעור של 44%.

בתביעה נטען עוד כי דיירי הבניין היו חייבים לדאוג לסלק כל מפגע או מכשול הקיים בשטח הבניין ובתחום המשותף לכלל הדיירים, אולם הם התרשלו בכך שאפשרו את קיומו של פתח בלתי מסומן ובלתי מגודר בגג הבניין, שהיה מכוסה במשטח זכוכית.

לדברי עו"ד בוסתנאי, לאור ריבוי של תאונות קשות, וסכומי כסף גבוהים שנתבעים בגינן, חשוב שלכל בניין יהיה ביטוח המכסה תאונות המתרחשות בשטחו ובתחום המשותף לכלל דייריו. "יש לוודא עם ועד הבית אם אכן קיים ביטוח כזה", הוא הבהיר. "זאת, עקב הסכנה הרבה במידה ואכן תתרחש תאונה, לעומת העלות השולית של רכישת הביטוח, המתחלקת בין כלל דיירי הבניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully