וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחפש בפורים לפעיל כ"ך - ונחקר על הסתה לגזענות

יהושע בריינר

11.3.2013 / 13:45

לכבוד פורים לבש בנצי גופשטיין, פעיל עבר של התנועה שהוצאה מחוץ לחוק, חלצה שעליה היה כתוב "כ"ך", וזומן לחקירה. "התחפשתי בכלל לאוהד של בית"ר", הסביר

התחפושת לפורים הפכה לחקירה משטרתית: פעיל ימין שלבש במהלך פורים חולצה של תנועת כ"ך נחקר הבוקר (שני) תחת אזהרה בחשד לביצוע עבירת הסתה לגזענות. האיש, בנצי גופשטיין, חבר מועצה בקרית ארבע ופעיל עבר של התנועה שהוצאה אל מחוץ לחוק, ניצל את חג הפורים על מנת להתחפש לפעיל של התנועה שהוקמה על ידי הרב מאיר כהנא וכיום מוכרת כארגון טרור. גופשטיין לבש חולצה צהובה עם הכיתוב "כ"ך" באנגלית והסתובב מחופש לפעיל התנועה במהלך צעדת פורים שהתקיימה בחברון, אלא שלא כולם אהבו את התחפושת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גושפטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר זומן גופשטיין לחקירה במשטרת חברון בחשד להסתה לגזענות. "הציגו בפני וידאו שצילמו שוטרים כאשר ביקרתי בקברו של ברוך גולדשטיין ואמרו לי שמכיוון שתנועת 'כך' איננה חוקית הרי שמדובר בהסתה לגזענות", מספר גופשטיין, "אני אמרתי שזוהי חקירה פוליטית וציינתי שזה היה בכלל בפורים. התחפשתי בכלל לאוהד של בית"ר אבל זה לא שינה להם הרבה. לפי ההיגיון של המשטרה, כל מי שמתחפש למחבל צריך גם כן לעמוד לדין. לא ידעתי שלחגוג את פורים זוהי עבירה פלילית וגם לא מצאו סעיף כזה בחוק. שוב מסתבר לנו שרוסיה זה כאן".

בסיום החקירה שוחרר גופשטיין, המוכר בין היתר בעיקר על רקע פעילותו נגד זוגות מעורבים של יהודיות עם ערבים, ללא תנאים מגבילים. ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי "החשוד נחקר במרחב חברון בחשד לביצוע עבירת הסתה לגזענות בגלל שלבש חולצת כ"ך. החשוד נחקר, מסר את גרסתו ושוחרר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully