וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נלקח בן 12 לחקירה בתחנת משטרה ללא הוריו?

גלעד גרוסמן

6.3.2013 / 20:41

נער שעוכב לחקירה כשהיה בן 12 כי שפך משקה קל על ניידת משטרה וקילל את השוטרים יפוצה ב-1,500 שקלים. "בגילו של התובע לא קשה להסיק כי הוא חווה מצוקה", קבעה השופטת

בית משפט השלום בתל אביב קבע כי המשטרה תפצה ב-1,500 שקלים נער בן 15 כיוון שעוכב לחקירה לפני כשלוש שנים לאחר ששפך משקה קל על ניידת משטרה והובל לתחנת משטרה בניידת ללא ליווי של הוריו. השופטת יעל הניג ציינה בהחלטתה כי השוטרים התרשלו והפרו את זכויות של הנער. "בגילו של התובע לא קשה להסיק כי הוא חווה מצוקה", כתבה השופטת בהחלטתה.

מפסק הדין שניתן בתביעה אזרחית שהגישו הנער והוריו עולה כי בשנת 2010 הם ערכו פיקניק ביער בן שמן. במקום פרצה תגרה בין בני משפחתו לבין מטיילים אחרים. הנער, אז בן 12, היה במקום ואף נעצר. לטענת המשטרה, הנער שפך משקה קולה על ניידת משטרה שהוזעקה למקום וקילל את השוטרים. הנער, באמצעות עורך דין יוסי כרמלי, טען כי השוטרים תפסו אותו בכוח בלתי סביר, הכניסו אותו לניידת ולא אפשרו לאמו ששהתה במקום, לנסוע עמו לתחנת המשטרה. הוא נחקר במשטרה אך התיק נגדו נסגר.

משטרת ישראל. ניר בן טובים
משטרת ישראל/ניר בן טובים

בתביעה נטען כי המעצר והחקירה שלו התנהלו ברשלנות, אך השופטת קיבלה את עמדת המשטרה לפיה היה מדובר באירוע אלים ומתגלגל, וכי היה ניסיון להרחיק את כל המעורבים מהמקום. לכן, ייתכן שהמשטרה הפעילה שיקול דעת שגוי כשעיכבה את הנער, אולם "לא הייתה כאן סטייה של ממש מרמת התנהגות נדרשת בנסיבות האירוע עצמו". היא הוסיפה ש"אם נטיל אחריות בכל מקרה כזה (טיפול בהפרת סדר – ג.ג) יהיה בכך לרפות את ידי השוטרים באכיפת החוק ובשמירה על הסדר הציבורי". השופטת גם דחתה את הטענה בדבר חקירה רשלנית, מכיוון שבן זוגה של האם הגיעה לתחנת המשטרה, חתם על טופס נוכחות הורה לפני תחילת החקירה והזמין עורך דין.

עם זאת, השופטת קבעה כי המשטרה התרשלה בכך שלא אפשרה לאמו של הנער לנסוע עמו בניידת. "האם סטנדרט התנהגות סביר אינו מחייב שילד בן 12 שנלקח מזירת אלימות בניידת, גם אם הוא נחשד בשפיכת נוזל על ניידת משטרה, ינותק מזרועות אמו וייאלץ לעבור את כל הנסיעה עם שוטרים, אנשים מבוגרים וזרים?", תהתה השופטת הניג. "אני סבורה כי גם בלחץ הנסיבות, ניתן היה להבחין כי מדובר בילד בן 12 ובהפרדתו מאמו וניתן היה לאפשר להם לנסוע ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully