וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת הארבה: חגבים נצפו ביישובים ברחבי הארץ

רמי שני

4.3.2013 / 13:26

במספר מקומות בדרום ובצפון הארץ נצפו החגבים בכמות שלא עולה על כמה עשרות. במשרד הבריאות מרגיעים: הנחילים שתקפו את מצרים ימשיכו לכיוון ערב הסעודית

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

החשש מהארבה התממש: במספר מקומות בצפון ובדרום הארץ נצפו בשעות הצהריים (שני) החגבים המעופפים שהגיעו ארצה ממצרים - שם התקיפו נחילי ענק את המדינה. חקלאים בדרום הודיעו על פרטים ראשונים מלהקות הארבה באזור פתחת ניצנה שבסמוך לגבול המצרי. עם זאת, במשרד החקלאות ביקשו להרגיע ואמרו כי מדובר בפרטים בודדים או לכל היותר בכמה עשרות. אנשי האגף להגנת הצומח של המשרד ממשיכים לעקוב אחר התקדמות הנחילים ממצרים לכיוון ישראל, וההערכה היא עם זאת, כי נוכח שינוי זרימת הרוחות שנושאות את החגבים - צפויים נחילי הארבה לנוע לאזור המדבר הערבי.

בשלב זה, נצפו נחילים הגדולים באזור שממערב לחצי האי סיני, כשהם עושים את דרכם מזרחה לעבר ערב הסעודית. לצד זה - בישראל נמשכת הכוננות להשמיד את הנחילים אם יהיה צורך בכך וגם החקלאים הונחו כיצד להיערך לתקיפה אפשרית. הפעם האחרונה שבה פשט הארבה על ישראל הייתה בנובמבר 2004. גם אז הגיעו נחילים של החרקים המעופפים מדרום ונצפו בהמוניהם באילת, בערבה ואף בים המלח, בירושלים, בבקעה ובגולן.

לארבה יש טקטיקה המזכירה במידה מסוימת כובשים אסייתיים: הוא פושט בנחילים המכילים מיליוני חרקים בעלי פיות רעבים על שטחים ירוקים ומשמיד אותם במהירות. לפני תשע שנים פשטו כאמור נחילים גדולים על שטחי חקלאות באזור ניצנה, ומאז בכל פעם שהיצורים מסתערים על ארץ הנילוס נערכים החקלאים במערב הנגב לקדם אפשרות של כניסתם לשטחי הגידול ולאזורים הירוקים. "אנחנו עוקבים באמצעות ארגון המזון של האו"ם אחר תנועת הנחילים", הסביר איש משרד החקלאות משה וייס, המשמש כסגן מנהל השירותים להגנת הצומח. "יש הערכות בהתאם והוכנו אמצעים כדי לקדם כל אפשרות שהנחילים יגיעו גם לישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • ארבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully