וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת ארבה: צפו במיליוני חגבים שפשטו על קהיר

בבירה המצרית חסרי אונים מול להקות החרקים שצבעו בשחור את השמיים, והשמידו יבולים רבים במסלול נדידתם לערב הסעודית. התושבים מנסים להבריח את החגבים בצמיגים בוערים

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

חג הפסח הקדים לבוא השנה, לפחות במצרים: שמי קהיר נצבעו שחור בסוף השבוע בשל נחילי ענק של חגבים. תושבי הבירה המצרית, שהופתעו מלהקות החגבים הטורדניים, ניסו להצית צמיגים כדי להדביר את החרקים, או לכל הפחות להרחיקם מהבתים.

מכת ארבה, רוסיה. 24.5.2012. רויטרס
החגבים חולפים במצרים בדרכם מסודן/רויטרס

משרד החקלאות של מצרים ביקש מהאזרחים להימנע מפעולות שכאלה, ומסר כי הרשויות נלחמות בתופעה בעצמן. שר החקלאות, סלאח עבד אל-מואמן, אף אמר כי העשן העולה מהצמיגים הבוערים גורם למיליוני החגבים לשנות את מסלול מעופם, מה שמשקה על הרשויות לעקוב אחר הלהקות הנודדות.


בחודשיים האחרונים דיווחו כלי תקשורת מצריים על "מכת ארבה" של ממש, וכי נחילי החגבים חולפים במדינה בדרכם מסודן לערב הסעודית. להקות החרקים נצפו עד כה בעיקר בדרום מצרים, וכמה ארגונים דיווחו על נזקים עצומים לגידולי החקלאות, ועל השמדה של עשרות אחוזים מהתוצרת בכמה אזורים. לפי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, להקה במשקל טון של חגבים זוללת במשך יום אחד כמות אוכל המשתווה לזו שאוכלים 2,500 בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully