וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ירה למוות לאור יום, ונמלט עם חבריו מהזירה

קובי דוד

1.3.2013 / 15:54

שלושה גברים ממגדל העמק והרצליה נאשמים במעורבות ברצח איתי גורן בבית שאן, במאי אשתקד, לאחר חקירה מאומצת במחוז צפון. "רצח לאור יום, ללא חשש ומורא, הוא זילות בחיי אדם"

פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת שלושה כתבי אישום חמורים נגד שלושה גברים, תושבי מגדל העמק והרצליה, החשודים במעורבות לרצח איתי גורן, תושב בית שאן, שנרצח לאור יום בסמוך לתחנת המשטרה בעירו במאי 2012. המניע לרצח, עולה מכתב האישום, הוא בסכסוך בין עבריינים. טרם הרצח, ירה גורן ככל הנראה ברגלו של הנאשם המרכזי ברצח.

מכתב האישום עולה כי ביום הרצח, סמוך לשעה 14:15, הגיע גבר רעול פנים לפיצוציית "המקום" ברחוב שאול המלך בבית שאן, וניסה לירות בגורן, אך בשל מעצור באקדח לא הצליח. בתגובה לכך, החשוד ניסה להימלט, בעוד גורן רודף אחריו. בין השניים התפתח מאבק, במסגרתו גורן ניסה למנוע מהחשוד לירות בו שוב באקדח. לאחר זמן קצר, הצליח החשוד לירות בו שלוש יריות, שפצעו את גורן באורח אנוש – ובהמשך גם נקבע מותו. החשוד נמלט מהמקום בריצה, עלה למכונית מסוג מאזדה שהמתינה לו ונמלט מהמקום.

ניצב רוני עטיה ממ"ז צפון במסיבת עיתונאים. שלומי גבאי
הטיל את החקירה על ימ"ר מחוז צפון. ניצב עטיה/שלומי גבאי

לאחר הרצח, הוצא צו איסור פרסום המתייחס לפרטי החקירה, אותה הטיל מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב רוני עטיה, על היחידה המרכזית במחוז, בפיקודו של ניצב משנה מיכאל שפשק. במפלג התשאול בימ"ר (בראשות סנ"צ שי דיכטר ורפ"ק שמעון בן סבו) החלו לחקור את הרצח, אך תחילה לא מצאו מניעים ספציפיים שהובילו לרצח, ולא הצליחו להצביע על חשודים במעשה. לאחר שהושקעו מאמצים ומשאבים רבים, ובתום חודשים של חקירה מודיעינית סמויה, החל שלב החקירה הגלויה, ומספר חשודים נעצרו.

"רצח לעיני עוברים ושבים, ללא חשש ומורא"

הראשון לעצורים היה אבי בוסקילה, בן 34 מתל אביב, שהתגורר בעבר בבית שאן. על פי החשד, הוא זה שנהג במכונית והסיע את החשוד הנוסף – שמעון אלקבץ, בן 33 ממגדל העמק – שככל הנראה היה זה שירה בגורן. אלקבץ עזב אחרי הרצח את עירו ועבר לתל אביב, שם נתפס "על חם" במהלך אירוע שוד וגרימת חבלה חמורה לשוטר בתל אביב. במכונית המילוט מהרצח, נטען בכתב האישום, ישב גם נתנאל ביטון, אף הוא תושב מגדל העמק, החשוד במעורבות ברצח.

כתב האישום מייחס לאלקבץ ובוסקילה את עבירת הרצח, ולחשוד השלישי, ביטון, קשירת קשר לביצוע פשע. מפקד המחוז עטיה שוחח אמש עם אחיו של הנרצח, יוסי גורן, ועדכן אותו בהחלטה על הגשת כתבי האישום נגד החשודים. "רצח איתי גורן ז"ל אשר בוצע לאור יום", אמר עטיה, "לעיני עוברים ושבים ללא חשש ומורא, הוא מבחינת זילות בחיי אדם".

מפקד היחידה המרכזית שפשק הוסיף: "פעילות מודיעינית, חקירתית, סבלנית ומקצועית הביאו למעצר החשודים ברצח. השקענו משאבים ואורך רוח רבים לאורך חודשים על מנת להגיע אל החשודים ולמצות איתם את הדין. ביכולתנו להגיע במוקדם או במאוחר אל כל עבריין אשר יבצע פשע כפי שעשינו בחקירה זו".

עורך הדין זוהר ארבל, המייצג את אלקבץ, אמר בתגובה לכתב האישום: "מדובר בכתב אישום הזוי, שהוגש כתוצאה מלחץ של המשטרה על הפרקליטות. מסתבר שהתרבות של הגשת כתבי האישום על בסיס ראיות קלושות תוך הימור על חיי אדם עדיין קיימת במחוזתינו. מרשי חף מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully