וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה במשפט הולילנד: עד המדינה ש"ד הלך לעולמו

גלעד גרוסמן

1.3.2013 / 8:34

לאחר שסבל מבעיות רפואיות קשות ויממה לאחר שהעיד, הלך לעולמו עד המדינה בגיל 76. מדובר במכה לפרקליטות במשפט נגד ראש הממשלה לשעבר אולמרט, בתיק בו הוא הואשם בקבלת שוחד

צילום: עומר מירון, דניאל בוק, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ש"ד, עד המדינה בפרשת "הולילנד", הלך היום (שישי) לעולמו, והוא בן 76. לאורך החודשים האחרונים היה ידוע כי מצבו הבריאותי של העד אינו טוב, והיום הוא נכנע למחלתו. ש"ד הלך לעולמו בשיאו של המשפט נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שמתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב. מדובר במהלומה של ממש לתיק המדינה נגד אולמרט, המואשם בפרשה כי קיבל שוחד בעת כיהן כראש עיריית ירושלים, נגד ראש לשכתו שולה זקן ונגד מחליפו אורי לופוליאנסקי.

עד המדינה בפרשת הולילנד. דרור עינב
הלך לעולמו. עד המדינה ש"ד בדיון במשפט אולמרט/דרור עינב

עד המדינה הובהל לפנות בוקר לבית החולים איכילוב לאחר שחש ברע, ומת בסביבות השעה 4:30. אתמול, לאחר דיון סוער בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בו התעמת עם פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עורך הדין רועי בלכר, חזר העד לביתו, והתלונן על היחס לו זכה.

בעקבות מצבו הרפואי ביקשה הפרקליטות להעלות אותו לעדות מוקדמת. העד אושפז בחודשים האחרונים מספר פעמים, והיה אמור להפסיק בקרוב את עדותו לפרק זמן מסוים בשל עניינים רפואיים. פרקליטו, עו"ד אמנון יצחקניא, אמר הבוקר כי זהו יום עצוב. "גם אדם צעיר ובריא היה מתקשה לעמוד בלחצים שהופעלו עליו", אמר. "הרדיפה נגדו בכלי תקשורת מסוימים והיחס מצד חלק מעורכי הדין של ההגנה, ששמו אותו כמטרה, היתה קשה לו מאוד. מישהו צריך לשים גבולות גם לזה".

כאמור, רק אתמול העיד ש"ד בפעם האחרונה במשפט, שנמצא כעת בשלב החקירה הנגדית. אלה היו שלושה ימי חקירה רצופים על ידי כמה מעורכי דינם של הנאשמים, ובראשם עורך הדין בלכר, עמו התעמת ש"ד.

בראשית השבוע הציג במשפט צוות ההגנה של אולמרט רשימה מאחד מיומניו של ש"ד. לטענתם, מדובר ברשימה של "משוחדים" לכאורה בפרשה, ממנה נעדר שמו של אולמרט - דבר המוכיח שלמרות האישום, הוא לא היה חלק בפעולות הבלתי חוקיות. אותה רשימה אף לא כללה את אחיו של אולמרט, יוסף, ואת שולה זקן, שלפי כתב האישום היוו "צינור" עבור כספי השוחד שהועברו לראש הממשלה לשעבר. עד המדינה ש"ד העיד אז: "לא זוכר למה רשמתי את הרשימה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אהוד אולמרט נותן הצהרה מחוץ לביתו לאחר גזר הדין , סמפטמבר 2012. עומר מירון
מכה לפרקליטות במשפט נגדו. אולמרט/עומר מירון

האישומים בפרשת פרויקט הבנייה היוקרתי הולילנד בירושלים, שנחשפה ב-2010 הוגשו בתחילת השנה שעברה. אולמרט הואשם בפרשה בגין קבלת שוחד, בעת ששימש כראש עיריית ירושלים. עוד הואשמו בפרשה ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, בגין קבלת שוחד והלבנת הון וראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי בגין קבלת שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully