וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין "קעקועי השואה": "יש קווים שאסור לחצות"

27.2.2013 / 21:06

ח"כים ואנשי אקדמיה הביעו זעם נוכח הקמפיין שנחשף בוואלה! חדשות, בו תבקש חברת פרסום מצעירים "לקעקע" מספרי ניצולים. "רעיון מבהיל, אנו הראשונים שצריכים להימנע מכך"

הקמפיין שיושק ביום הזיכרון הקרוב לשואה ולגבורה, ובו יעוטרו זרועותיהם של בני נוער בקעקועים זמניים של המספרים שנצרבו על ידיהם של יהודים במחנות ההשמדה בתקופה השואה, גרר תגובות נזעמות. חברי כנסת ואנשי אקדמיה שונים העוסקים בנושא הביעו את התנגדותם ליוזמה, אותה כינו "צינית ופוגענית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אסור לתת לרוע במה בשם היצירתיות". מתוך הקמפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ שמעון אוחיון (ליכוד) אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות בעקבות הפרסום כי "הכאב, הסבל והטרגדיה הגדולה בתולדות האנושות אינם יכולים להפוך לחלק מקמפיין כזה או אחר. יש לזכור שהקעקוע מבטא ומסמל את תהליך הייסורים וההשפלה שעברו יהודים רבים בתקופת השואה". אוחיון הדגיש כי "ישנם גבולות וקווים אדומים שלא ניתן לחצות. עלינו לפעול ללא לאות לשמירה על זכרון השואה ומניעת הישנות מקרים מעין אלה בעתיד".

חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה (יש עתיד) הגיבה אף היא בחריפות לקמפיין ואמרה כי "אסור לתת במה לדרכי הפעולה של שיטת הרוע הנאצית בשם היצירתיות. כמו כן, אין ספק שצעד כזה עלול לפגוע ברגשותיהם של ניצולי השואה ומשפחותיהם, כך גם עצם הרעיון עצמו. אני בטוחה שחברת הפרסום יכולה למצוא דרכים יצירתיות חלופיות כדי להעלות את המודעות לזכר השואה, הנספים וניצוליה".

הקמפיין יושק למרות המחאה

הסערה התעוררה בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות לפיו חברת הפרסום "באומן בר ריבנאי" פנתה באחרונה להנהלות תנועות הנוער בישראל בניסיון לעודד אותן לקחת חלק בקמפיין מטעם החברה לרגל יום השואה שיחול ב-8 באפריל, קמפיין שבמסגרתו מציעה החברה לחלק לבני הנוער קעקועים להדבקה על העור, בדומה לכתובות שנצרבו על עורם של היהודים ואחרים במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. לדברי החברה, הכוונה היא לעורר מודעות לזיכרון השואה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ילדה צועניה מביטה מהחלון. יד ושם
ילדה צועניה מביטה מהחלון/יד ושם

בדואר אלקטרוני שנשלח מטעם החברה לתנועות הנוער ולארגונים נוספים נכתב כי "בדומה למדבקת 'דם המכבים' (מדבקת ה'יזכור') אשר מחולקת זה שנים רבות ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, נרצה להפיץ ביום השואה תשע"ג מדבקת קעקוע זמני (בדומה למדבקות ילדים) שניתנת להדבקה והסרה על ידי מים. המדבקה תהיה בעצם הדמיה של מספר זיהוי אשר קועקע על ידיהם של קורבנות וניצולי השואה. המדבקה תחולק על גבי גלויה שעליה טקסט הסבר וקוד QR, אשר יפנה לקובץ תמונה או וידיאו עם פרטיו של אותו קורבן או ניצול שואה". לפי החברה, המדבקות יחולקו על ידי מתנדבים בטקסי זיכרון מרכזיים, בבתי הספר ובמתנ"סים.

"אני חושב שזה רעיון מבהיל", אמר ראש החוג ללימודי שואה לתואר שני באוניברסיטת חיפה, פרופ' אריה כוכבי. "חייבים לשים גבול לגימיקים בכל מה שקשור לנושא של השואה. השימוש הזה שגופים וגורמים שונים עושים בתקופת השואה ובזכר השואה גורם נזק אדיר לנושא עצמו, ובוודאי שלא מקדם את זכר השואה. אני יכול לחשוב על דרכים אחרות למי שרוצה לקדם את זכר השואה. גם אם מאחוריו עומדת מחשבה חיובית או רצון טוב, ברגע שעושים גימיקים, כל אחד משתמש בזה לצרכים פוליטיים, מסחריים או כל דבר אחר, ונדמה לי שאנחנו הראשונים שצריכים להימנע מכך".

על אף המחאה הנחרצת, בחברת הפרסום לא מתכוונים להסיר את הקמפיין, והוא יושק ביום השואה הקרוב. בחברה אף ציינו כי גופים רבים כבר הסכימו לשתף פעולה עם הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully