וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבי שהותקף: "עשרות התקהלו והיכו אותי בפנים"

25.2.2013 / 14:50

חסן אוסרוף, שהותקף לפי החשד בידי צעירים בטיילת בתל אביב מתקשה להתאושש: "ניסיתי לדבר יפה ואמרתי שאני בעד שלום. ערבי זה לא בן אדם? תקפו אותי בבקבוקים"

צילום: מאל בנאוליאל, עריכה: יאיר דניאל

מבקרים רבים הגיעו היום (שני) למיטתו של חסן אוסרוף המאושפז בבית החולים איכילוב בתל אביב, לאחר שהותקף אמש בטיילת בעיר. אוסרוף, תושב יפו, מספר בהתרגשות לכל מי שמגיע לבקרו על מה שאירע לו, מזיל דמעות ונראה שעדיין לא התאושש מהמקרה. "ישבתי בבתי סוהר ואף פעם לא היה לי מקרה כל כך קשה של גזענות לשם גזענות. מה, ערבי זה לא בן אדם? אני בעד שלום וגם אמרתי את זה לתוקפים שלי".

אוסרוף סיפר בדמעות: "אני עובד בטיילת על בסיס יומיומי. הייתי שם כמו בכל בוקר. עברו שם ילדים או נערים, עשרים ומשהו במספר ויצרו סביבי מעגל והתחילו להגיד לי 'ערבי מסריח. אתה ערבי, אתם רוצים מדינה'. אמרתי לו - עזוב אותך מהדברים האלה, אני בעד שלום. ניסיתי לדבר יפה אבל זה לא עזר. הם התחילו להכות אותי בבקבוקים ולהכות אותי בפנים עד שאיבדתי את הכרה". אוסרוף עדיין סובל מחבלות קשות בפניו, ומאושפז במחלקת העיניים.

חסן אוסרוף, ערבי ישראלי תושב חפו שהותקף על רקע לאומני, פברואר 2013. פאנט
"עברו שם ילדים או נערים, עשרים ומשהו במספר ויצרו סביבי מעגל והתחילו להגיד לי 'ערבי מסריח'"/פאנט

שותפו של אוסרוף לעבודה הוא שהזעיק את מד"א, אשר פינו אותו לבית החולים איכילוב. אשתו של אוסרוף, נרמין, סיפרה לוואלה! חדשות כי רק לאחר שהגיעה לבית החולים היא זאת שהזעיקה את המשטרה וכי איש מבית החולים לא עשה זאת. "אני מקווה שהמשטרה תחקור את זה ותתייחס לזה במלוא הרצינות".

מלבד המשפחה הקרובה הגיעו גם נציגי ציבור שביקשו להעביר מסר נגד הגזענות. חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) סיפר: "הגעתי להביע תמיכה קודם כל בחסן ובמשפחתו וגם כדי להביע זעזוע מהמקרה המצמרר של התקפה של אדם רק בגלל שהוא ערבי. זה מקומם ומזעזע, מעורר מחשבות קשות על מצבה של החברה הישראלית ולצערי אנחנו עדים להתגברות של התקפות על רקע גזעני". ח"כ חנין הוסיף כי "קראתי לשר החינוך להכריז על השנה הקרובה כעל שנת המלחמה בגזענות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"כמעט הרגו אותו רק בגלל שהוא ערבי"

גם כמאל אגבריה, יועץ ראש העיר לקהילה הערבית, יו"ר ועדת שכונת עג'מי ושכנו של אוסרוף, הביע זעזוע מהמקרה. "חסן הוא חבר ילדות ומדובר במקרה מחריד של גזענות של אדם שנפגע בגלל היותו ערבי".

אגבריה סיפר לוואלה! חדשות על האווירה ביפו מאז שנודע המקרה. "הרבה תושבים שואלים אותי האם המשטרה תחקור את המקרה כאילו היה מדובר ביהודי. המשטרה צריכה להגיע למבצעים. לא ייתכן שקורה מקרה כזה במדינה ועל אחת כמה וכמה בעיר מעורבת כמו תל אביב-יפו. כמעט הרגו אותו רק בגלל שהוא ערבי".

היום אחר הצהריים מתכוונים תושבי העיר לקיים הפגנה נגד הגזענות סמוך לרחבת הדולפינריום על גבול תל אביב יפו. משטרת תל אביב חוקרת כאמור את תלונתו של אוסרוף, לפיה חבורה של צעירים הכתה אותו וקראה לו "ערבי מסריח", אתמול לפנות בוקר בטיילת בעיר. הוא הגיע עצמאית לבית החולים איכילוב בעיר במצב קל עד בינוני, והמשטרה טרם עצרה חשודים במעשה, ואף לא איתרה עדים.

  • עוד באותו נושא:
  • יפו
  • תקיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully