וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלווית העציר הפלסטיני: "ישראל אשמה ותיענש"

בכפר סעיר התקיימה הלוויתו של ערפאת ג'ראדאת בהשתתפות אלפי פלסטינים. באופן חריג במקום נכחו חמושים שירו באוויר והפיצו כרוז עם קריאה לנקמה בשם "גדודי חללי אל-אקצא"

כתבתו של יהושע בריינר; צילום: דניאל בוק, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

הלוויתו של העציר הפלסטיני ערפאת ג'ראדאת, שמת בסוף השבוע בכלא מגידו, התקיימה היום (שני) בכפר סעיר שבאזור חברון, בהשתתפות אלפי פלסטינים ובהם בכירים ברשות. דגלי פלסטין ופתח הונפו במקום. בצעד חריג אישרה ישראל לרשות הפלסטינית לאפשר לכוחות הביטחון הפלסטיניים ללוות את מסע הלוויה תוך שהם חמושים, על אף שהמסע עבר בשטחי C, כולל על כביש 60.

במקום נכחו חמושים שירו באוויר והפיצו כרוז בשם "גדודי חללי אל-אקצא" הקורא לנקום את מותו של ג'ראדאת. הכרוז מאשים את ישראל בהריגתו של ג'ראדאת ומבטיח להענישה על "פשעיה". כוחות הביטחון באחד ממוקדי העימותים בכפר בית ענון שליד חברון עשו שימוש ב"בואש" לפיזור המפגינים.

הלוויתו של ערפאת ג'רדאת בכפר סעיר, פברואר 2013. יותם רונן
ההלוויה בכפר/יותם רונן

על מסע ההלוויה צפו מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף חגי מרדכי ומפקד חטיבת חברון, אלוף-משנה אבי בלוט. עיקר היערכות הכוחות היתה באזור כיכר השוטר בחברון וכן בכביש 60 באזור הכפרים בית ענון, חלחול וסעיר.

הבוקר העבירו גורמים מדיניים מסרים מאיימים לבכירים ברשות הפלסטינית על רקע המתיחות האחרונה. "תפעלו להורדת גובה הלהבות אחרת לא נשב באיפוק בחיבוק ידיים", אמרו. במערכת הביטחון חוששים שבכירים בפתח המשולבים בהנהגת הרשות הפלסטינית יקצינו את ההסתה נגד ישראל לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. גורם ביטחוני בכיר טען כי למרות החשש מהסלמה קיצונית ברחוב הפלסטיני בעקבות מות האסיר, נשמרת המחאה באופן סביר לתרחישים קיצוניים. "רוב ההסתה מגיע מבכירי ארגון הפתח מתוך ניסיון לכרסם במעמדו של אבו מאזן", אמר הגורם הביטחוני, "אנחנו ערים להתפתחויות בשטח ונערכים לפרסום ממצאי הנתיחה הפתולוגית שיפורסם בשבוע הקרוב".

מלבד ההלווייה, היום מציינים ברשות הפלסטינית גם את יום השנה לפיגוע שביצע איש היישוב היהודי בחברון ברוך גולדשטיין. בפיקוד מרכז העבירו הנחיות ברורות לכוחות להימנע ככל הניתן משימוש בירי חי ולהגיע למצב שבו היום הנוכחי, הנחשב לאחד ממבחניו הגדולים של אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, יסתיים במינימום נפגעים פלסטינים, והעיקר - ללא הרוגים. כבר הבוקר נרשמו כמה מקרים של ידויי אבנים באזור חברון אל עבר כוחות צה"ל, אולם לא דווח על נפגעים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הלווית העציר הפלסטיני ערפאת ג'ראדאת שמת בכלא. יותם רונן
קריאה לנקמה. ההלוויה בכפר/יותם רונן

בתוך כך, בכל בתי הסוהר דווח הבוקר כי האסירים הביטחוניים שבו לקבל ארוחות, לאחר ששבתו אתמול רעב, ולא נרשמו אירועים חריגים. זאת למעט אסירי כלא מגידו, שם הודיעו כ-1,100 אסירים כי היום ומחר יחזירו את ארוחות הבוקר בלבד. במקביל, עדיין שובתים רעב ארבעה עצירים במחאה על כליאתם הממושכת, אשר הוותיק שבהם שובת רעב כבר למעלה מ-200 ימים.

אתמול טען הרופא הפלסטיני שהיה נוכח ושותף בנתיחת הגופה של ג'ראדאת כי הוא מת כתוצאה ממכות ועינויים. יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, כדורא פארס, הוסיף כי הטענה של הצד הישראלי כי ג'ראדאת מת מאירוע לב התגלתה בנתיחה כלא נכונה.

מנגד, מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר נמסר כי "במהלך הנתיחה לא נמצאו סימני חבלה חיצוניים, למעט סימני החייאה ושפשוף קטן בחזה ימין". לפי ההודעה, בנתיחה לא נמצאה עדות למחלה. "נראו שני דימומים בשריר, אחד בכתף ואחד בחזה ימין, היכולים להעיד על מאמצי החייאה. אין בממצאים ראשוניים אלה בכדי לקבוע את סיבת המוות", נמסר. בהודעת המכון נאמר כי הנתיחה בוצעה על ידי פרופ' יהודה היס, בנוכחות פרופ' ארנון אפק, ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות ובנוכחות הפתולוג הפלסטיני ד"ר סאבר עלול. לסיכום, נמסר כי "בשלב זה, בטרם קבלת ממצאי בדיקה מיקרוסקופית וטוקסיקולוגית, לא ניתן לקשור את סיבת המוות בממצאים שנתגלו בנתיחה".

עוד בנושא
אי בהירות לגבי סיבת מות העציר; רופא פלסטיני: "מת ממכות"
בכיר פלסטיני על מות העציר: "מוכנים להיהרג"
אסירים פלסטינים החזירו ארוחות, ידויי אבנים ליד חברון

בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט ומור שמעוני

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com
לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

עדכון ראשון: 11:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully