וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים מכחישים: "באו לרצוח אותנו, אבל לא ירינו"

באש קודש הדפו טענות כי ירו ופצעו פלסטינים בגדה: "לא רשאים לצאת עם נשק מהיישוב". על רקע מות העציר בכלא מגידו הודיעו האסירים הביטחוניים כי ישבתו רעב, ויש חשש ממהומות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

על רקע הדיווחים כי פציעת שלושת הפלסטינים בשעות הצהריים אתמול (שבת) באזור הכפר קוסרה, בין רמאללה לשכם, לא נעשתה מירי כוחות צה"ל וכי נבדק חשד לפיו המתנחלים הם אלה שפתחו באש, בהתנחלות אש קודש הסמוכה לא מאשרים את הפרטים. דובר ההתנחלות, אהרון קצוף, אמר לוואלה! חדשות כי קיימת הוראה של המח"ט שלא לצאת מהיישוב עם כלי נשק, והיא נאכפת. לדבריו, יש כיתת כוננות, אך מותר לה להגן על שורת הבתים ולא על מרחק רב כמו זה שאליו הגיעו הפלסטינים – כ-250 מטרים מהיישוב.

עימותים בין כוחות צה"ל ופלסטינים סמוך לכפר כוסרה. רויטרס
צה"ל מפזר את ההפגנות בכפר קוסרה, אתמול/רויטרס

"לא ראיתי אף אחד שירה, אף אחד לא מורשה ללכת שם עם נשק", הדגיש קצוף. "וזאת למרות שבאו הרוצחים וניסו לרגום אותנו ואת החיילים באבנים. אמרתי לעצמי שזה דה ז'ה וו, את אותם פרצופים ראיתי לפני חודש באירוע זהה". הוא הוסיף כי אותם פלסטינים אף העלו בעמוד הפייסבוק של אש קודש סרטונים בהם נראים חיילים נשרפים בלבנון וכתבו: "אנחנו באים לשרוף אתכם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עימותים בין כוחות צה"ל ופלסטינים סמוך לכפר כוסרה. רויטרס
סמוך לכפר קוסרה, אתמול/רויטרס

דברים ברוח דומה נאמרו בצאת השבת על ידי ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי): "התקפה של מאות פורעים פלסטינים על כרמי אש קודש הייתה ידועה מראש לגורמי הביטחון". סטרוק קראה לשר הביטחון לעצור ולהעמיד לדין את הפורעים "שצולמו וזהותם ידועה", ולהגן על המתיישבים ועל רכושם. ח"כ נחמן שי (העבודה) אמר, מנגד, כי ידרוש חקירה מהירה של המשטרה וכוחות הביטחון באשר לנסיבות פציעת הפלסטינים. "אירועים מסוג זה עלולים להוביל להידרדרות במצב הביטחוני ביהודה ושומרון הנפיץ בלאו הכי בימים אלה. היעדר תגובת הממשלה לאירועי תג מחיר והתנגשויות אחרות מסוג זה בעת האחרונה רק מלבים את האש שעומדת לפרוץ".

מהומות בכפר עיסאוויה. טלי מאייר
עימותים היו אתמול גם בעיסווייה/טלי מאייר

מות עציר פלסטיני מאיים להבעיר את השטח

העימותים בסביבות הכפר קוסרה מצטרפים לאירוע נוסף שמאיים להבעיר את השטח: מותו של עציר פלסטיני בן 30 מדום לב, אתמול בתאו בכלא מגידו. 3,000 אסירים ביטחוניים ברחבי הארץ צפויים לשבות היום רעב, לאות הזדהות עם מות העצור ערפאת שאליש שאהין ג'ראדאת. משפחתו מאשימה את ישראל באחריות למותו.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה הלילה כי ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, הביע את תדהמתו ממות האסיר ג'ראדאת. בהודעת לשכתו נכתב כי פיאד "מביע את צערו העמוק ואת תדהמתו עקב 'מות הקדושים' של האסיר ערפאת ג'רדאת בבית הכלא של הכיבוש הישראלי". כמו כן, נכתב כי "פיאד מאשר את הצורך לברר לאלתר את הסיבות האמיתיות שהביאו למותו".

בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכים ליום של הפגנות היום בחברון, לאחר נתיחת גופתו ב-10:00 בבוקר. הממצאים הראשוניים יועברו לידי נציגי הרשות הפלסטינית ונציגי מערכת הביטחון. מתאם הפעולות בשטחים הנחה להנפיק אישורי כניסה לבני משפחתו של העציר ולרופא מטעמם שישתתף בנתיחת הגופה.

עצרת בכפר עיסאווייה לשחרורו של סאמר עיסאווי השובת רעב מעל 200 יום. טלי מאייר
העצרת בעיסוויה/טלי מאייר

גורם ביטחוני שהתייחס לפרשה אמר כי בשלב זה אין קריאות חריגות להפגנות או אלימות, אך תהיה היערכות במוקדי החיכוך של צה"ל ומג"ב על מנת לבלום הפגנות, אם אלה יהפכו אלימות. "ההודעות שיצאו בשעות האחרונות היו מתונות ולא ייחסו את מותו למערכת הביטחון הישראלית אך השטח עלול להידלק גם ללא הסתה קיצונית".

לדבריו, "בשלב זה הסוחרים הודיעו על יום הזדהות ואבל ועקב כך יפסיקו את המסחר ליממה אחת. עוד הוסיף הגורם כי ב-25 לפברואר אמורים פעילי ימין קיצוני ביישוב היהודי בחברון לציין את טבח ברוך גולדשטיין, ובצה"ל חוששים כי התזמון של מות האסיר בשילוב ההלוויה הצפויה ויום ציון הטבח עשויים להלהיט את הרוחות בגדה. יצוין כי אמש קיים צה"ל שיחות עם בכירי מנגנוני הביטחון כדי לתאם תגובות במידה ויפרצו היום הפגנות אלימות.

בד בבד, במהלך יום שבת נערכה עצרת בכפר עיסאווייה לשחרורו של סאמר עיסאווי, השובת רעב מעל 200 יום. לאחר העצרת נרשמו התפרעויות ועימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון, אך לא נמסר על נפגעים בתקרית. כמו כן, עשרות פלסטינים השליכו אבנים בצומת בית ענון בגזרת חברון, סמוך לכפר סעיר, מקום מגוריו של העציר שמת. נזק נגרם לכלי רכב.

לקריאה נוספת
צה"ל בודק אם שלושה פלסטינים נורו בידי מתנחלים
משפחת העציר הפלסטיני שמת: "ישראל אחראית"

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully