וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מתנחלים תקפו פלסטיני ושיסו בו את כלבם

יהושע בריינר

20.2.2013 / 8:00

השניים, תושבי כרמי צור שבגוש עציון, תקפו רועה צאן בן 18 תושב הכפר חלחול הסמוך. בהמשך יידו אבנים לעבר הצאן ואף שילחו את כלבם לתקוף את העדר, דבר שגרם למות כבשה

כתב אישום הוגש לפני כחודשיים נגד שני צעירים מההתנחלות כרמי צור שבגוש עציון, בטענה כי תקפו רועה צאן פלסטיני בן 18 ואף שיסו בו את כלבם - כך נודע לוואלה! חדשות. על פי כתב האישום, שני הצעירים בני 23 ו-26, הבחינו ברועה צאן פלסטיני מהכפר חלחול הסמוך להתנחלות והגיעו אליו מלווים בכלב גדול. אחד הנאשמים, שלום זפל, היכה את רועה הצאן בפניו, בעת שחברו החל ליידות אבנים לעבר הצאן. לאחר מכן שחרר זפל את הכלב מרצועתו וזה החל לתקוף ולנשוך את הכבשים ואף גרם למותה של אחת מהן. השניים לא הסתפקו בכך ומיד לאחר מכן החלו ליידות אבנים לכיוון רכב פלסטיני שעבר בסמוך.

דבר כתב האישום נודע רק השבוע לאחר שפרקליטיו של הפלסטיני שהותקף פנו לפרקליטות בבקשה להתעדכן על הליכי הטיפול בתלונה, אז התברר להם כי כתב האישום הוגש בסופו של דבר על ידי המשטרה. "מעשי אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים בגדה המערבית מתרחשים מדי יום ביומו", אומרים בארגון "יש דין" המלווים את הפלסטיני שהותקף, "המעשים כוללים צורות מגוונות של תקיפה והשחתת רכוש, אך צה"ל והמשטרה אינם מספקים את ההגנה הדרושה. ישראל היא הכוח הכובש בשטחים ועל כן היא האחראית על פי הדין הבינלאומי לדאוג לביטחונם של התושבים הפלסטינים".

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המתיחות בין תושבי הכפרים הפלסטיניים לתושבי כרמי צור על רקע סכסוכי קרקעות במקום והתגברות של יידויי אבנים לעבר תושבי ההתנחלות. במערכת הביטחון מתקשים להגיש כתבי אישום במקרים השונים, הן נגד פלסטינים והן נגד מתנחלים, אולם בשנה האחרונה הצליחו בצה"ל לגבש כתב אישום נגד משליכי אבנים מהכפר בית אומר הסמוך, לאחר שרגמו באבנים את רכבה של תושבת כרמי צור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully