וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה איים: "אם נותקף, נחשיך את ישראל"

לאחר שבחודש שעבר הופצצה שיירת נשק שעשתה דרכה מסוריה ללבנון, אמר מזכ”ל חיזבאללה בנאום כי ”אין לנו צורך באספקת נשק מסוריה או אירן, יש לנו כל מה שדרוש למלחמה הבאה”

שבועיים וחצי לאחר שחיל האוויר תקף, על פי דיווחים זרים, שיירת נשק שעשתה דרכה מסוריה ללבנון, מדגיש מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי כל הנשק הדרוש לחיזבאללה כבר מצוי בידיה. "כל מה שאנחנו זקוקים לו למלחמה הבאה, אם תפרוץ, מצוי כאן בלבנון", הזהיר נסראללה את ישראל בנאום ששודר היום (שבת), והוסיף כי בחיזבאללה לא זקוקים לאספקת נשק מסוריה או אירן. נסראללה אמר כי קבוצות ההתנגדות יכולות לתקוף מתקני מפתח בישראל. "אני רוצה להזכיר להם שרק מספר מועט של רקטות דרוש כדי לפגוע בשדות תעופה, נמלים ותחנות כוח בישראל", אמר. "יש תחנת כוח שאם נפגע בה ישראל כולה תוחשך. האם היא מסוגלת לעמוד בשישה חודשי עלטה?". בנוסף, נסראללה לא התייחס לפרסום תוצאות החקירה הרשמית שנערכה בבולגריה, לפיה חיזבאללה עמד מאחורי הפיגוע בבורגס בחודש יולי האחרון.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בהופעה פומבית נדירה בהפגנה נגד הסרט "תמימות המוסלמים", ספטמבר 2012. רויטרס
"ההתנגדות בלבנון מחזיקה בכל הציוד הדרוש". נסראללה/רויטרס

נסראללה הבהיר באופן חד-משמעי כי לחיזבאללה אין כוונות להתפרק מנשקה. הוא הזהיר את ראש "מחנה ה-14 במרץ", סעד א-דין אל-חרירי, כי אין בכוונתו לעשות כך. בדברים בוטים שקוראים תיגר חשף נסראללה כי חרירי העביר לו הצעה ביוזמה טורקית-קטארית להסכים לשובו של סעד א-דין אל-חרירי לראשות הממשלה בתמורה להמשך שמירת הנשק בידי חיזבאללה וביטול הטריבונל הבינלאומי. "האם אין זה שוחד?", שאל מזכ"ל חיזבאללה. "כאשר 'ההתנגדות' עושה ויתורים מדיניים ומוותרת על השלטון בתמורה לשמירה על המולדת, האם זו מגרעת?. לא נסכים שבתמורה לפירוק ההתנגדות מנשקה יבוטל בית הדין הבינלאומי והמדינה כולה תועבר לידי אדם אחד – זהו שוחד. איננו מבקשים לשמור על הנשק, אלא על ההתנגדות. לנשק אין סיבה לקיום אלא להגן על לבנון ולהתנגד לישראל".

לדבריו, "בעבר דנו עם אביו של חרירי, ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי, על נושא פירוק ההתנגדות מנשקה, והדגשנו בפניו כי ההתנגדות היא בראש מעייננו. הוא השיב לנו" 'אני אתכם עם השמירה על ההתנגדות ונשקה עד החתימה על הסכם שלום'".

כאמור, על פי דיווחים זרים, ישראל תקפה בסוף חודש ינואר את "מתקן המחקר המדעי" בג'מראיא שבצפון-מערב דמשק. בתמונות ששודרו בטלוויזיה הסורית, המתעדות לכאורה את הנזקים שנגרמו מההפצצה הישראלית, נראים כלי רכב רבים ובהם משאיות שנהרסו כליל בקרבת המתקן – עדויות שהולמות את הדיווח בתקשורת האמריקאית בדבר הפצצת שיירה של משאיות שהובילו טילי SA-17 שיצאה מאותו מתקן לעבר חיזבאללה בלבנון.

גורם מודיעין במערב אמר לאחר התקיפה כי "אל אותו בסיס ליד דמשק מגיעות משאיות צבאיות שפורקות נשק ומעבירות אותו למשאיות אזרחיות במסווה של משאיות שמעבירות פירות וירקות. המשאיות שהיו עמוסות בנשק הותקפו". המתקן עצמו שבפרברי דמשק מרוחק רק כ-30 קילומטרים מהגבול, וייתכן שמטרת הפגיעה באותן משאיות הייתה להעביר מסר לשלטונות הסוריים כי לא רק שבצד הישראלי יודעים על הכוונה להעביר את הטילים, אלא גם על המתרחש במתקן. מידע דומה הגיע גם מהגנרל עדנאן סילו שערק מהצבא הסורי, שאמר ל"ניו יורק טיימס" כי המתקן הצבאי בג'מראיא ייצר נשק כימי לצד נשק קונבנציונלי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום אווירי של המתקן בג'מראיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר ההפצצה, לכאורה, נשמעו איומים מצד אירן. סגן שר החוץ האירני, חוסיין אמיר-עבדוליין, אמר כי לתקיפה יהיו השלכות משמעותיות על תל אביב. סגן השר קרא למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, לנקוט צעד מעשי בעקבות התקיפה, והציע להנהגה הישראלית "לא להסתמך יותר מדי על סוללות הפטריוט שמוצבות באזור".

"נמשיך ונדבוק בהתנגדות"

ימים ספורים לפני ההפצצה נשא נסראללה נאום בו אמר כי ישראל נעדרת כעת מנהיגות מרכזית חזקה. בהתייחסו לבחירות האחרונות אמר מזכ"ל חיזבאללה כי תוצאות הבחירות מעידות כי ישראל מצויה במשבר. "האגרסיביות הישראלית ותאוות הבצע לא ישתנו, ולכן זה לא יהיה נכון להמר על דבר כלשהו". בנאום שנשא לציון יום הולדתו של הנביא מוחמד הוסיף נסראללה כי ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, היה "המלך האחרון בישראל". "הדרך שלנו להתמודד עם הבחירות בישראל היא להמשיך ולדבוק בהתנגדות", המשיך נסראללה. "אנחנו, כאומה, צריכים לשתף פעולה עם פלסטין ולהבטיח את חוזקה ועמידותה לאורך זמן", הוסיף. הוא ציין בדבריו כי עזה, להבדיל מהגדה המערבית, מבטיחה את כוחה באופן ההתנגדות שלה. "הפלסטינים צריכים להבטיח את זכויותיהם על ידי אחדותם כעם", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully