וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלא של האסיר X: "תא בתוך תא, בידוד ומעקב תמידי"

יהושע בריינר

13.2.2013 / 13:22

אחיו של יגאל עמיר, ששהה בתא בו נכלא גם בן זיגייר מספר על התנאים בכלא השמור. "כדי להגיע לתא צריך לעבור דרך ארבע דלתות ברזל עם אישורים מיוחדים"

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

"זהו אחד מתאי הכלא הכי מבודדים שאפשר לעלות על הדעת, רק כדי להגיע לשם צריך לעבור דרך ארבע דלתות ברזל ולקבל אישור מיוחד על כל מעבר", כך סיפר הבוקר (רביעי) לוואלה! חדשות אמיתי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר. על פי הפרסום ברשת הטלוויזיה האוסטרלית שהה והתאבד בתא, אותו איכלס בעבר עמיר, גם בן זיגייר, לאחר שנעצר מסיבות מסתוריות. על פי התחקיר, מדובר בתא מיוחד שזכה לכינוי "אגף 15" או גם "אגף האיקסים" שם מוחזקים אסירים ביטחוניים. עמיר עצמו שהה בתא במשך כארבע שנים בתחילת שנות האלפיים ובני משפחתו ביקרו אותו במקום לא אחת. התחקיר האוסטרלי הגדיר את התא כ"תא בתוך תא".

כלא איילון. דרור עינב
"תא קטן מאוד של כשניים וחצי על שלושה מטרים עם מיטה, כיור, מקלחון ושירותים"/דרור עינב

"זה תא קטן מאוד של כשניים וחצי על שלושה מטרים עם מיטה, כיור, מקלחון ושירותים", סיפר עמיר. "רק אחי היה כלוא במקום ואין אגף מבקרים כך שאת הביקורים שלנו עשינו בתוך התא עצמו. התא הוא כמו קילוף בצל - הוא ממש אגף בתוך אגף בכלא וכדי להגיע לשם צריך לעבור כמה דלתות ברזל וכדי לעבור כל שער צריך לקבל אישורים מיוחדים. התא כולו מתועד בכמה מצלמות וכל הזמן עוקבים אחריך למעט המקלחון והשירותים. אם מישהו אכן התאבד אז סביר להניח שזה היה שם". עמיר הגדיר את המקום כ"מקום שמור ומסוגר ברמות הגבוהות ביותר" ואמר כי לאסיר שבמקום אין כל קשר עם אסירים אחרים. "לנו זה היה טוב כמשפחה כי יכולנו לבקר את יגאל בשקט אבל לו זה לא היה קל בכלל כי הוא היה מנותק לחלוטין מאנשים אחרים". בנוסף לכך, לתא באגף 15 מחוברת גם חצר קטנה בגודל דומה לזה של התא העשויה כולה מבטון יצוק. מעל ל"חצר" ישנה רשת ברזל המונעת מעבר כלשהו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מעניין איפה היו אבירי זכויות האדם כשיגאל היה כלוא שם"

לאור הביקורת הבינלאומית על תנאי החזקתו של זיגייר בכלא אילון, תוהים במשפחת עמיר מדוע לא נשמעה אותה ביקורת כשבנם היה כלוא במקום. "מעניין איפה היו אבירי זכויות האדם כמו זהבה גלאון וארגוני השמאל כשיגאל היה כלוא בתנאים לא אנושיים ובבידוד מחפיר אך ורק מתוך נקמנות גרידא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי פרסומים זרים, מלבד עמיר וזיגייר, המכונה גם בן אלון, הוחזקו באגף האיקסים של כלא איילון בעבר גם אסירים ביטחוניים אחרים. אחד מהם הוא גם קוזו אוקמוטו, המחבל היפני שביצע את הפיגוע בנמל התעופה בן גוריון ב-1972.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully