וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדון המשפט העברי": מנחם אלון הלך לעולמו בגיל 89

גלעד גרוסמן

6.2.2013 / 9:32

אלון כיהן כמשנה לנשיא בית המשפט העליון במשך 5 שנים ובין בניו - נשיא בית משפט מחוזי, שר לשעבר והרב מוטי אלון. התמודד לנשיאות המדינה בעודו שופט מכהן - והפסיד

המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס, מנחם אלון, הלך הלילה (רביעי) לעולמו, והוא בן 89 במותו. אלון, שעומד בראש אחת המשפחות המשפיעות בציונות הדתית, נולד בעיר דיסלדורף שבגרמניה ועלה עם משפחתו לישראל בגיל 12. הוא שירת בצה"ל כתובע צבאי ושימש במשך שבע שנים כעוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה. כמו כן, פרסם ספרים ומאמרים רבים בנושא המשפט העברי. הלווייתו תתקיים היום ב-16:00 בהר המנוחות בירושלים.

ב-1977 הוא נבחר לבית המשפט העליון וב-1979 הוענק לו פרס ישראל. בשנת 1983 היה אלון מועמד לנשיאות בעודו שופט מכהן - מעשה חסר תקדים בישראל. אלון נעתר לבקשת ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, להתמודד מול חיים הרצוג ממפלגת העבודה. הרצוג זכה ב-61 קולות - ארבעה קולות בלבד יותר מאלון.

למנחם ורות אלון חמישה ילדים: הרב מוטי אלון שכיהן כראש ישיבת הכותל, השר לשעבר הרב בני אלון, נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע השופט ספי אלון, הסופר והמחנך ארי אלון ועורכת הדין טלי אלון. בין נכדיו נמנים רבה של קיסריה, הרב צבי אלון; העיתונאית שרה בן אשר, הפיזיקאי פרופ' יהונתן אלון והסופר אורי אלון.

"שופט אמיץ, אדון המשפט העברי"

"אלון היה שופט אמיץ. גם כשנותר בדעת מיעוט, לא נרתע מלהיאבק על עמדותיו", אמר הבוקר ד"ר אביעד הכהן, דיקאן הפקולטה למשפטים במכללת שערי משפט, שהיה מתמחה של אלון. "השמירה על חירות האדם וכבודו, ההגנה על כבוד האדם ומעמד האישה, ההכרה ביכולתו המוגבלת של השופט והמשפט לפתור כל בעיה, היו לעמוד האש של יצירתו השיפוטית".

לדבריו, השופט אלון היה בראש ובראשונה "אדון המשפט העברי". "מתחום זנוח יחסית, שעמד בשוליים, הפך אלון את המשפט העברי למקצוע ראשי במדעי היהדות ובעולם המשפט. בכוח חזונו הגדול, העמיד דורות של תלמידים ומורים, ועשה להטמעת המשפט העברי בכל אתר ואתר. הן בלימודי המשפט, הן ביושבו על מדין בבית המשפט העליון, נשא בגאון את ערכיה היהודיים של מורשת ישראל, ומזג את יינה הישן והטוב לקנקנה המתחדש של מערכת המשפט בישראל", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • מנחם אלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully