וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שני צעירים סייעו לרוצח בחופשה לחצות לסוריה

תושבי טמרה וג'לג'וליה, נעצרו סמוך לגדר באזור אל-רום בחשד שהבריחו סמים, אך בחקירתם טענו כי סייעו לשני קרוביהם, בהם רוצח מורשע בחופשה, להימלט מהארץ. שב"ס: הנושא נבדק

שני בני אדם, תושבי טמרה וג'לג'וליה בני 19 ו-21, נעצרו אמש (שני) בחשד שסייעו לשניים מקרוביהם, אחד מהם עבריין נמלט, לחצות את הגבול לסוריה. ממשטרת מחוז צפון נמסר כי השניים, שנחשדו בתחילה כמבריחי סמים, נעצרו בגבול ישראל סוריה באזור אל-רום. הם טענו בחקירתם ששהייתם בגבול נועדה לסייע לשניים מקרוביהם להימלט מהארץ. ייתכן שאחד מהקרובים הוא עבריין שהורשע ברצח בשנת 2006 ונידון ל-25 שנות מאסר ואתמול בבוקר יצא לחופשה. האסיר הוא תושב טמרה בן 23. במשטרה בודקים כעת את גרסתם. משירות בתי הסוהר אישרו כי יש אסיר שלא חזר מחופשה וכי הנושא נמצא בבדיקה.

בשעות הערב אתמול דיווחו בני משפחתו של אסיר מכלא חרמון כי בעת שהחזירו אותו לבית הסוהר מחופשה בת 12 שעות אליה יצא, הוא ברח להם מחניית המקום. האסיר, השפוט ל-25 שנה בגין רצח שביצע בעת שהיה קטין נעצר בינואר 2006. המידע והחקירה הועברו למשטרת ישראל. בשב"ס בודקים את הקשר בין אירוע זה לאירוע שדווח על תפיסת חשודים בגבול סוריה.

בחודש ספטמבר האחרון הוגשו לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד איאד מזאריב בן 42 וריאד מזאריב בן 36 תושבי זרזיר שבעמק יזרעאל, בגין עבירות של יבוא וסיוע לסחר בסמים מסוכנים, קשירת קשר לפשע ושיבוש הליכי משפט. מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד עדית עמיר-לוינשטיין מפרקליטות מחוז צפון עולה כי במהלך השנה יצרו הנאשמים קשר עם תושב לבנון, סוחר סמים הפועל בשירות החיזבאללה וקשרו עמו קשר להחדיר סמים מסוכנים לישראל. השניים נעצרו בסוף אוגוסט על ידי כוחות ימ"ר צפון בשיתוף יחידת גבול לבנון (יג"ל).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השניים טענו בחקירתם כי סייעו להעביר שני קרובי משפחה לסוריה, אחד מהם עבריין נמלט/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב האישום מתאר כיצד פעל איאד להעברת הסמים אל שטחי המדינה. בסוף חודש יולי יצר קשר עם הסוחר הלבנוני על מנת להעביר קילוגרם אחד של סם מסוג קוקאין 'קריסטל' בשווי 21 אלף דולרים. לאחר תיאום מוקדם, הנחה איאד את הבלדר מטעמו של הלבנוני להניח את הסם במקום מסתור באזור צומת אלרואי-כפר יהושע ומיד לאחר מכן אסף את הסמים. בהמשך מכר את הסם לסוחר מנצרת.

לאחר העסקה הראשונה, ייבא מלבנון חמישה קילוגרם של סם מסוג חשיש בשווי 1,500 דולרים. הסם הוסתר שוב באותו האופן על ידי הבלדר, באזור כפר מנדא ואחר כך איאד העבירו לאזור צומת אלרואי. בנוסף סייע להעברת 140 אלף דולרים לעסקאות סמים אחרות.

מסעיף אישום אחר עולה כי בתחילת חודש יולי מסר איאד לריאד מזאריב את מספר הטלפון של הסוחר הלבנוני, כדי לתאם העברות סמים לישראל. בנוסף, ריאד ביקש להבריח גם אקדח וסמים נוספים. בסוף חודש אוגוסט סיכמו ריאד והסוחר להעביר סם מסוכן לאדם מדרום הארץ בתמורה לסך של 3,200 דולר, בטרם נעצר. הפרקליטות דרשה מבית המשפט לעצור את השניים עד תום הליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully