וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת כנופיות במרכז: חמישה חשודים בתכנון חיסול

4.2.2013 / 16:17

במשטרה בטוחים שמנעו ברגע האחרון רצח של שני חברי כנופיה מפתח תקווה. אך בשל המעצר המהיר, יוגשו כתבי אישום בקשירת קשר לביצוע פשע ולא ניסיון רצח. "הם אנשים מסוכנים"

שורת החיסולים בין כנופיות באזור המרכז הולכת ומתארכת, ובמשטרה משוכנעים שהפעם הצליחו לעצור רצח כפול בדקה ה-90. היום (שני) הותר לפרסום כי לאחרונה נעצרו חמישה חברי כנופיה מאזור תל אביב ואור יהודה, אשר היו בדרכם על פי החשד להוציא אל הפועל חיסול של שני יעדים, תושבי פתח תקווה, חברי כנופיה מתחרה. היום הוגשה נגדם הצהרת תובע לבית משפט השלום בתל אביב ובהמשך השבוע צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע.

חמשת החשודים עושים כבר זמן רב "כאב ראש" לשוטרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב. על פי החשד, הם עוסקים במגוון תחומים, בהם סחר בסמים ובאמצעי לחימה וגביית חובות. מדובר בקבוצה צעירה וחדשה יחסית, אשר מנסה לאחרונה להתבסס בעולם התחתון. במקביל אליהם פועלת באזור פתח תקווה כנופיה יריבה. על פי החשד, תכננה הקבוצה הצעירה להתנקש בחייהם של שני תושבי פתח תקווה – ויוי אטיאס ועוז צורף.

החקירה התנהלה בתקופה האחרונה בימ"ר תל אביב, בפיקודו של ניצב משנה גדי אשד. שם אספו ראיות לכאורה נגד המחסלים החשודים. לקראת סוף חודש ינואר עלה חשד כי מדובר ב"פצצה מתקתקת", וכי יש לעצור את החשודים, לפני שיהיה מאוחר מדי – והם נעצרו. במשטרה גם הוציאו צו איסור פרסום על פרטי הפרשה. למרות החשדות הכבדים, בשל המעצר המהיר לא הספיקו בימ"ר לאסוף ראיות כנגד החמישה בקשר לאירועים נוספים שהתרחשו בין הכנופיות. במשטרה חושדים כי הסכסוך כבר גבה קורבנות בנפש, אך יהיה קשה להוכיח זאת בית משפט. כמו כן, קיוו במשטרה לייחס לחשודים ניסיון רצח, אך נראה שיסתפקו שם בעבירה פחותה של קשירת קשר.

"זה החל בסכסוכים קטנים שהעלו הילוך"

בין העצורים משה בן משה, שנחשב יעד של הימ"ר, ואחיו אייל בן משה. על פי מידע שהגיע ליחידה, משה בן משה הסתכסך עם כנופיית פתח תקווה לאחרונה, מה שהביא את החשד שדם עלול להישפך. בתקופה האחרונה נעשו כבר מספר ניסיונות לחסלו, ובין היתר הושלכו רימונים לביתו. גורם בכיר בימ"ר ציין כי "מדובר בנזק מהלך, אנשים מסוכנים. זה החל בסכסוכים קטנים, אך בחודשים האחרונים העלו שם הילוך".

היום כאמור הוגשה נגד חמשת החשודים הצהרת תובע נגד חמשת החשודים. סנגורם של שלושה מהחשודים, ביניהם אייל בן משה, עורך הדין יקי קהן מסר כי "מרשיי כופרים במיוחס להם. כפי שטענתי מהיום הראשון לחקירה, אין בסיס לייחס לחשודים עבירה של ניסיון רצח, ואכן עבירה זאת אינה מיוחסת להם. בטוחני שגם העבירה שנותרה תוסר במהרה".

סנגוריהם של יתר החשודים, ביניהם משה בן משה, עורכי הדין בני נהרי ושוש חיון, מסרו: "התיק התחיל בתנופה רצינית, לא ראינו מעולם כל כך הרבה אנשי ימ"ר כמו אלה שעבדו על התיק הזה. בסופו של דבר הוגשה הצהרת תובע פחותה. כמובן שהחשודים שאנחנו מייצגים מכחישים את כל החשד, ואנחנו רואים שהעבירות החמורות נעלמו כלא היו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully