וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על התקיפה: "ההיסטוריה לא תסלח לישראל"

ראש ממשלת טורקיה גינה את ההפצצה לכאורה בסוריה ואמר כי "אין זה מקובל מבחינת טורקיה" והתקיפה היא "נגד כל חוק בינלאומי". על תגובת אירן: "עליה לטפל ראשית בסוריה"

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, גינה היום (ראשון) את המתקפה בסוריה המיוחסת לישראל ואמר כי "אין זה מקובל מבחינתנו וזה נגד כל חוק בינלאומי". בשיחה עם עיתונאים בשדה התעופה אטאטורק לפני ביקורו בפראג, הוסיף ארדואן: "הכל יכול לקרות באזור. אלו שהתייחסו לממשלת ישראל כאל 'ילד מפונק' צריכים לדעת שההיסטוריה לא תסלח למשטר הישראלי".

נשיא סוריה בשאר אסד עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
"הכל יכול לקרות באזור". פגישת ארדואן ואסד בדצמבר/AP

כשנשאל על תגובתה החריפה של אירן כלפי המתקפה הישראלית לכאורה, אמר ראש הממשלה הטורקי כי על אירן "לשקול את עמדתה נגד סוריה". הוא אף ביקר את שתיקתה של אירן אל מול הממשלה הסורית. "מה אירן עושה לגבי סוריה? בזמן שהיא מחפשת צעדים לנקוט נגד ישראל, על אירן צריכה לאפשר צעדים שינקטו באזור. אירן צריכה לטפל ראשית בסוריה".

אתמול קרא שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, לנשיא סוריה בשאר אסד להגיב לתקיפה ליד דמשק שמיוחסת לישראל. "למה אסד לא זורק אבן לעבר ישראל, כאשר מטוסי קרב ישראליים טסו מעל ארמונו ושיחקו עם כבודה של מדינתו?", תהה דאווטאולו, לפי דיווח ב"הורייט".

"למה הצבא הסורי, שתוקף במשך 22 חודשים את בני עמו החפים מפשע - עם מטוסים מהאוויר, עם טנקים מהיבשה ובירי תותחים - לא מגיב לפעולה של ישראל?", הוסיף שר החוץ של טורקיה, שידועה בתמיכתה במורדים בשלטונו של אסד. לדברי דאווטאולו, טורקיה לא תעמוד מנגד לנוכח תקיפה ישראלית בכל מדינה מוסלמית, כשהוא מאשים את הנשיא הסורי בחתימת הסכם סודי עם ישראל. "האם הצבא הסורי לא נועד להגן על ארצו ותושביו נגד סוג כזה של תוקפנות? למה שלא ישתמשו באותו הכוח נגד ישראל, בה הוא רואה אויב מיום הקמתה?", ביקר שר החוץ הטורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully