וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ראש עיריית רמת גן לקח 2 מיליון שקל כשוחד

גלעד גרוסמן

31.1.2013 / 15:00

על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל צבי בר שוחד בחמישה מקרים שונים על מנת לקדם פרוייקטים של נדל"ן בעיר. מאז שנת 1989

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד ראש עיריית רמת גן, צבי בר, בגין שורה של עבירות שוחד בסך שני מיליון שקל, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. כמו כן הואשמו שלושה יזמי בנייה שפעלו ברמת גן - שאול לגזיאל, חיים גייר ודוד לוי - במתן שוחד לבר.

החקירה נגד בר נפתחה כבר לפני כחמש שנים, ובמסגרתה נחקרו עשרות רבות של עדים ומעורבים ונתפס חומר ראיות רב בארץ ובחו"ל. כבר לפני כשנתיים הודיעה הפרקליטות על הכוונה להגיש כתב אישום נגד בר, ולפני שנה נערך לו ולמעורבים שימוע בעניין. לאחרונה הצליחה בפרקליטות לגייס עד מדינה נגד בר - מה שהביא להחלטה הסופית בפרשה. המשטרה ביצעה בזמן האחרון השלמות חקירה, וגם בר נחקר שוב לפני מספר ימים. בעקבות כך, הורה פרקליט המדינה משה לדור על הגשת כתב האישום.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות עו"ד אביה אלף, ועורכי הדין נטלי קוקוי וטל פרג'ון, בר, המשמש כראש העירייה מאז 1989, קיבל כשני מיליון שקל שוחד מיזמים, כדי לקדם פרוייקטים נדל"ניים בעיר. כתב האישום מייחס לו חמישה מקרים שונים של קבלת שוחד. באישום הראשון נטען כי באפריל 2005 קיבל בר כ-224 אלף דולר כהלוואה בבריטניה, אותה קיבל בסיוע איש העסקים האיטלקי עמנואל ארביב, שהיה בעל אינטרים כלכליים בפרוייקט "בית ליר אור" ברמת גן, וגם העסיק את בנו של בר באחת מחברותיו, ובסיועו של לגזיאל. לטענת הפרקליטות, כספי השוחד הולבנו באמצעות העברות כספים במזומן לחברות בחו"ל ומשם לחשבון ההלוואה של בר בלונדון.

האישום השני מייחס לבר לקיחת שוחד מלגזיאל, אשר לטענת הפרקליטות העביר לבנו של בר מניות בחברה שהיתה בשליטתו. לגזיאל גם מינה את בנו של בר למנהל בחברה ללא תמורה. זאת, בתמורה לקידום פרויקט "מגדלי התמרים". בר, כך נטען, גם פעל בניגוד עניינים מכיוון שהיה שותף בחברה אחרת עם לגזיאל. באישום השלישי נטען שבר קיבל שוחד בסך 100 אלף דולר מגייר ב-2003, וזאת כדי שיקדם פרויקט של חילופי שטחים בעיר רמת גן בין הר נפוליאון לשכונת השקמה. לטענת הפרליטות, השוחד הוסווה כהלוואה לתקופה של שנה אשר בר לא החזיר במועדה ולא נדרשה ממנו.

במסגרת האישום הרביעי נטען שבר קיבל שוחד בסך 465,000 שקל וכן טובות הנאה נוספות מלוי, שהיה בעל עניין בפרויקט בניה ברמת גן. בר, כך נטען, קידם בתמורה את הפרויקט והגדיל באופן משמעותי את זכויות הבנייה בפרויקט. האישום החמישי כולל עבירות מס הכנסה על סכומי השוחד שבר לקח לטענת הפרקליטות ולא דיווח עליהם לרשויות המס.

פרקליטיו של בר, עורכי הדין נבות תל צור וירון ליפשס אמרו כי בר דוחה בתוקף את האישומים המיוחסים לו. "צבי בר המכהן כראש עיריית רמת גן מזה 25 שנה הוא אדם עתיר זכויות אשר לחם בכל מלחמות ישראל ולאחר מכן שירת במשטרה בדרגת ניצב", אמרו עורכי הדין. "בר פעל אך ורק לקידום ענייני העיר רמת גן וטובת תושביה וזאת הסיבה בגינה הוא נהנה מאמון גורף של תושבי העיר בכל אחת מחמש מערכות הבחירות האחרונות". הם הוסיפו כי כתב האישום הוגש לבית המשפט 72 שעות בלבד לאחר שראש העיר זומן להשלמת חקירה ומבלי שהפרקליטות השלימה את הליכי השימוע בעניינו. לכן לטענתם כתב האישום הוגש בניגוד להוראות החוק. שאר הנאשמים מיוצגים על ידי פרופסור דוד ליבאי עורך הדין גיורא אדרת ועורך הדין רונן רוזנבלום. המשפט ייפתח עוד שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully