וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג שהפקיר את מיטל אהרונוסון יישאר בכלא

29.1.2013 / 16:27

שלום ימיני, שהורשע בהפקרה בתאונת פגע וברח, ירצה את תקופת מאסרו עד תומה, בעוד חודשיים. הוועדה: "מסוכנות האסיר רבה". אמה של אהרונסון: "בכל יום שהוא בכלא חיים ניצלים"

שלום ימיני, שהורשע ב-2010 בסיוע להפקרת מיטל אהרונסון בתאונת פגע וברח, יישאר מאחורי סורג ובריח למשך החודשיים הקרובים – כך קבעה אתמול (שני) ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר. בכך נדחתה בקשתו של ימיני לקיצור שליש מתקופת מאסרו. מהדיון בוועדה עולה כי ימיני, שמרצה עונש של שלוש שנות מאסר וחצי, ואף הורשע בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות, הוא אסיר בעייתי, נטול כוונות טיפול ושיקום ומסוכן לציבור.

שלום ימיני במשפטם של שי סימון ושלום ימיני דורסי מיטל אהרונסון- מרץ 2010. אורי לנץ
אסיר בעייתי. ימיני בבית המשפט/אורי לנץ

ימיני מצדו הביע חרטה בפני הוועדה על מעשיו, וציין כי את קיצור עונשו ביקש רק על עבירת התקיפה, וכי סיים זה מכבר לרצות את עונשו בגין התאונה. כך או כך, בעוד חודשיים ישתחרר ימיני מהכלא, לאחר שיסיים לרצות את מלוא עונשו, ויהיה אדם חופשי.

בדיון בעניינו של ימיני הביעה פרקליטות המדינה את התנגדותה לשחרור. נציגה הציג בפני חברי הוועדה חוות דעת שלילית של שירות בתי הסוהר על התנהגותו של ימיני לכל אורך תקופת מאסרו. על פי חוות הדעת, ימיני הוא "מנהיג שלילי באגף", התנהלותו שלילית ובריונית, הוא מסרב להשתתף בקבוצות טיפול, אינו משתלב בחינוך או בתעסוקה ו"מתקשה לקחת אחריות על מעשיו". הנציג הוסיף כי "כאן נשאלת השאלה, האם פניו של אסיר זה הם פני שיקום".

"לא הייתה סיבה שישתחרר מוקדם"

גם משטרת ישראל הביעה את התנגדותה לשחרור. על פי חוות הדעת של המשטרה, ימיני משתייך לארגון הפשיעה של ריקו שירזי. בפני הוועדה הונחו דו"חות סודיים של המשטרה על "קשריו הרבים" של האסיר. כמו כן קיים מידע מודיעיני על כוונות לפגוע בימיני. "כל הדברים הללו, יש בהם כדי ללמד בבירור על מסוכנותו הרבה של האסיר בעת שחרורו", סיכם נציג הפרקליטות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

באת כוחו של ימיני, עו"ד רותם טובול, ציינה כי מרשה לא ביקש לפני שנה לקצר את עונשו בגין הפקרת מיטל אהרונסון, "על מנת לא לפגוע ברגשות המשפחה", וכי הבקשה לשחרור מוקדם מתייחסת לשנת המאסר המצטבר שהוטלה עליו בגין עבירת הפציעה. בנוגע להערכת השב"ס ציינה טובול כי חרף המידע המודיעיני שהוצג, ימיני שוהה באגף קל יחסית בבית סוהר דקל שבכלא באר שבע ומסתובב שם בחופשיות. גם ימיני דיבר בפני הוועדה והביע חרטה על מעשיו.

לאחר ששמעו את טיעוני הצדדים קבעו חברי ועדת השחרורים כי הידיעות המודיעיניות על ימיני מעידות על "המשך פעילות עבריינית מצדו של האסיר, כמו גם על מעמדו בעולם העברייני". חברי הוועדה הגיעו למסקנה כי "המסוכנות מצדו של האסיר רבה", ודחו את בקשתו. לאור הדברים הקשים של חברי הוועדה, יש לזכור כי לימיני נותרו חודשיים בלבד עד שיסיים לרצות את עונשו, ועל כן בחודש מרץ הקרוב הוא צפוי להשתחרר.

ליאורה אהרונסון, אמה של מיטל, הביעה סיפוק מההחלטה לדחות את בקשתו של ימיני. "לא ציפינו אחרת", אמרה, "את שנת המאסר הנוספת הוא לא קיבל כמתנה, אלא כי הוא פגע באדם אחר. לא הייתה סיבה שמגיע לו להשתחרר מוקדם. מעבר לזה כל יום שהוא בכלא זה יום נוסף שבו חיים של אחרים ניצלים. החודשיים שנותרו לו הם חודשיים שאנשים יהיו בהם פחות בסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully