וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח את חברו, אנס את אמו וכעת מערער: "הייתי שיכור"

גלעד גרוסמן

29.1.2013 / 14:40

בערעור שהגיש אנדריי ליושצ'נקו, שנידון למאסר עולם ו-12 שנים נוספות, נטען כי בשל העובדה שהיה שיכור בעת המעשים, ומאחר שהביע חרטה, יש להרשיעו בהריגה בלבד ולהקל בעונשו

אנדרי ליושצ'נקו, שנידון למאסר עולם ו-12 שנה נוספות, לאחר שהורשע ברצח ידידו ובאונס אמו של המנוח ב-2010, ערער היום (שלישי) לבית המשפט העליון על הרשעתו ברצח ועל העונש שנגזר עליו. לטענת ליושצ'נקו, בן 28 מיבנה, הוא היה שיכור בעת המעשה ולכן לא ניתן להרשיעו ברצח. מפסק הדין עולה כי בליל הרצח שתה ליושצ'נקו לשוכרה בביתו של הקורבן. בשלב מסוים דרש הידיד שיעזוב את ביתו. בעקבות זאת ליושצ'נקו דקר אותו למוות בעזרת סכין שנטל מהמטבח, ולאחר מכן, כך עולה מפסק הדין, ניגש לחדרה של האם, העיר אותה משנתה והכה אותה.

אנדריי ליושצ'נקו רוצח חברו ואונס אימו בהארכת מעצר ינואר 2010. אורי לנץ
ליושצ'נקו בעת דיון בהארכת מעצרו, ינואר 2010/אורי לנץ

בהמשך עולה כי האם התחננה בפניו שיפסיק להכות אותה ואמרה שתעשה כל מה שיבקש. בתגובה אנס אותה ליושצ'נקו באיומי סכין במשך שעות ארוכות, בזמן שגופת בנה מוטלת בחדר הסמוך. בערעור, שהוגש באמצעות עורכי הדין עמיקם הדר וחדווה שפירא, האירועים אינם מוכחשים, אולם נטען כי מכיוון שליושצ'נקו היה שתוי מאוד, בית המשפט שגה כשקבע שתכנן מראש להמית את ידידו, כפי שנדרש להוכיח בעבירת רצח. לפיכך טוען עורך הדין כי לכל היותר יש להרשיעו בהריגה.

על פי הערעור, ידידו של ליושצ'נקו נרדם, ואז החלו השניים להתווכח בנוגע לעוצמת המוזיקה שליושצ'נקו שמע. בשלב מסוים, לטענתו, דרש ממנו הידיד לעזוב את המקום תוך שהוא דוחף אותו. עוד נכתב בערעור כי בשל שכרותו חש ליושצ'נקו סכנה מוחשית לחייו, נטל סכין ודקר את ידידו באופן אשר הוביל לקטילת חייו של הקורבן.

"עבירות האלימות והמין אשר בוצעו באמו של המנוח בלתי נתפסות על ידי המערער והוא חש זעזוע עמוק וסלידה מעצמו, אולם בעת שביצע אותן הוא היה שיכור ולא אחראי למעשיו לגבי ידידו", נכתב בערעור. ליושצ'נקו מבקש לבטל את ההרשעה ברצח, ולחילופין להקל בעונשו כך שהמאסרים שנגזרו עליו ירוצו בחפיפה. לטענת עורכי דינו, בית המשפט שגה כאשר גזר על ליושצ'נקו עונשים מצטברים, כיוון שלא נלקחו בחשבון עברו הנקי, העובדה כי הביע חרטה, ונסיבותיו האישיות.

"במכלול השיקולים אין למצות עמו את הדין כדוגמת גזר הדין נשוא הערעור, נוכח הרקע לקרות המעשים, נסיבותיו, אורח חייו של המערער, ועברו הנקי, ובמיוחד הצורך במתן שביב של תקווה קלושה ודחוקה של שחרור ממאסר לקראת גיל 70 של המערער ולא סיום חייו של המערער מאחוריי סורג ובריח", לשון הערעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully