וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיית היועמ"ש תואשם בהעסקת עובד זר שלא כחוק

גלעד גרוסמן

23.1.2013 / 20:58

פרקליט המדינה משה לדור אישר להגיש כתב אישום נגד רעיית היועץ המשפטי לממשלה, אביבה וינשטיין, בעקבות הפרשה שנחשפה לפני למעלה משנתיים במסגרתה העסיקה אזרח הודי בניקיון

מבוכה גדולה ליועץ המשפטי לממשלה: פרקליט המדינה, משה לדור, אישר הערב (רביעי) להגיש כתב אישום נגד אביבה וינשטיין, רעייתו של היועמ"ש יהודה וינשטיין, בגין העסקה של עובד זר שלא כחוק.

הפרשה נחשפה בדצמבר 2010, אז פורסם כי עובד ממוצא הודי הועסק בביתו של וינשטיין במשך כשנה בעבודות ניקיון. מדובר בעובד זר חוקי, שקיבל היתר לעבודה בתחום הסיעודי. יצוין כי אין היתרים לעובדים זרים לעבוד בעבודות משק בית. בשעתו פורסם כי מקורביו של העובד סיפרו כי הוא הועסק בביתם של בני הזוג וינשטיין בהרצליה פיתוח, ועזב את התפקיד לאחר שהובהר לו כי הלקוח עבר ל"תפקיד בכיר בממשלה". בעקבות הפרסום, נפתחה חקירה בהוראת פרקליט המדינה, משה לדור.

יהודה וינשטיין בכנס לשכת עורכי הדין פברואר 2010. עומר מירון
העובד עזב את התפקיד לאחר שהובהר לו כי הלקוח עבר ל"תפקיד בכיר בממשלה". וינשטיין/עומר מירון

במאי האחרון המליצה רשות האוכלוסין להעמיד לדין את אביבה וינשטיין, לאחר שסיימו לחקור את הפרשה. חומר החקירה הועבר למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שוקי למברגר, שבחן האם החקירה התבצעה על פי הנהלים. לפני כחצי שנה זומן וינשטיין למסור עדות בפרשה, זאת לאחר שאשתו סיפרה בחקירה שהיא בדקה את האישורים של העובד וסברה כי ניתן להעסיקו. עוד מסרה, כי רק היא עסקה בכל הקשור להעסקתו. וינשטיין עצמו כלל לא זיהה את תמונתו של העובד. היום הנחה למברגר שניתן להגיש כתב אישום, בדומה לכתב האישום שהוגש בשעתו נגד נילי פריאל, בת זוגו של שר הביטחון אהוד ברק.

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מסר בתגובה להחלטה כי "החלטת הפרקליטות לא לחקור באזהרה את היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית העובד הזר היא החלטה מביכה - מי שלא מודע לעובד שמנקה את חדרו לא יכול להיות האחראי על אכיפת החוק במדינת ישראל. וינשטיין לא יוכל לאכוף את החוק כנגד מעסיקי עובדים זרים לא חוקיים בידיים נקיות. העובדה שבמשך למעלה משנתיים חקירה כה פשוטה נמשכת מעלה סימני שאלה קשים על התנהלות הפרקליטות. ראוי שמבקר המדינה יבחן את הטיפול בתיק המהווה כתם על היועץ וינשטיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully