וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ארגון פשע הטיל מורא על תושבי המשולש

גלעד גרוסמן

21.1.2013 / 11:00

כתב אישום הוגש נגד 14 תושבי טייבה ורמלה, ולפיו נהגה החבורה לסחוט באיומים תושבים באזור המשולש. עוד עולה כי החבורה הציבה את המצלמות כדי לקבל התרעה על הגעת ניידות

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש הבוקר (שני) כתב אישום חמור נגד 14 תושבי טייבה ורמלה, שלטענת הפרקליטות היוו ארגון פשיעה שהטיל מורא על תושבי אזור המשולש, סחט באיומים ואף ביצע מעקבים אחר תחנת המשטרה ביישוב. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין יעל זליג ושירלי לוגסי מפרקליטות מחוז מרכז, בראש הארגון עמד מברוק עבדל קאדר, בן 58, ובניו, עורבי ועדי.

יריות בין חמולות בטייבה, מאי 2012. דרור עינב
שוטרים בזירת אירוע ירי בטייבה, מאי 2012/דרור עינב

כמו כן, מכתב האישום עולה כי חברי הארגון נעזרו בשירותיו של עו"ד עבד אל חכים חאג' יחיא, ששימש לטענת הפרקליטות כיועץ המשפטי של הארגון. עוד עולה כי חברי הארגון התגוררו במתחם בטייבה, שבו הפעילו חנות לחומרי בניין ששימשה כחזית החוקית לפעילות העבריינית שלהם. בתוך המתחם אגרו הנאשמים נשק, וכן דאגו לחסום את דרכי הגישה למתחם, תוך הצבת מחסומים שונים, כגון, תלוליות עפר, ערימות אשפה, חומת בלוקים והצבת כלי רכב. כמו כן, כאשר המשטרה פינתה את המחסומים, נהגו חברי הארגון לחזור ולהציב מחסומים במתחם ומחוצה לו באופן מיידי.

כחלק מהפעילות של הארגון, ובשל סכסוך דמים ממושך עם משפחת חרירי, נטען בכתב האישום, התקינו חברי הארגון מצלמות מסביב למתחם וכן ברחבי העיר טייבה, הן על בתי מקורבים לחברי הארגון והן על מתקנים ציבוריים. בין השאר, התקינו הנאשמים מצלמות המכוונות ישירות לתחנת משטרת טייבה, במטרה לקבל התרעה בזמן אמת עלהגעת כלי רכב משטרתיים למתחם.

יריות בין חמולות בטייבה, מאי 2012. דרור עינב
אספו מידע על תושבי טייבה שהגיעו לתחנה. שוטרים בזירת אירוע ירי בטייבה, מאי 2012/דרור עינב

בנוסף, הם אספו באופן זה מידע על תושבי טייבה, אשר הגיעו לתחנת המשטרה ונהגו לזמן תושבים אלו אל המתחם לצורך בירור ותחקור נסיבות הגעתם למשטרה. "די היה באזכור שמם על מנת להטיל מורא ולגרום להם להשיג מבוקשם", נכתב בכתב האישום על ראשי הארגון. המסמך, המתפרש על למעלה מ-50 עמודים, מייחס לנאשמים 21 אישומים שונים של סחיטה באיומים, עבירות נשק ועבירות מס, וממנו עולה כי חברי הארגון נהגו לסחוט תושבים מהמשולש שנקלעו למצב כלכלי קשה ונטלו הלוואות מחברי הארגון בריביות מופקעות. בנוסף, הנאשמים סחטו תושבים שרכשו בהקפה ציוד מחנות חומרי הבנין שבבעלותם ולא עמדו בנטל התשלומים.

עוד עולה כי בחלק מהמקרים הם נטלו מהחייבים כלי רכב, נכסי נדל"ן ובתי עסק. כך לדוגמה, באחד האישומים איים עדי עבדל קאדר על חייב כי "אם הסיפור הזה לא נגמר, תעשה חשבון, בכבוד שלי, אתה תמות בעיר הערב", ובהמשך "אני אתן לאנשים שייכנסו לבית שלך, שישרפו אותך מול האמא".

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטים נגדם. "העבירות המיוחסות למשיבים מקימות יסוד סביר לחשש כי המשיבים יסכנו את בטחון הציבור, זאת בייחוד נוכח העובדה כי המשיבים הטילו מורא ופחד על רבים מתושבי המשולש וביצעו עבירות סחיטה חמורות. פועל יוצא מכך הוא כי שחרורם של מי מהמשיבים מקים את החשש מהמשך פעילותם העבריינית במסגרת ארגון הפשיעה", נכתב בבקשת המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully