וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שני בדואים ייצרו רקטות ותכננו פיגוע בבאר שבע"

20.1.2013 / 17:22

הותר לפרסום: אחים מהפזורה שנעצרו לאחרונה הודו כי הרכיבו רקטות וכי בכוונתם היה לבצע פיגועים ברחבי הארץ. חייל צה"ל נעצר בחשד שסיפק להם אמצעי לחימה בתמורה לסמים

פרשייה ביטחונית חמורה הותרה היום (ראשון) לפרסום: שני ישראלים תושבי הנגב נאשמים בתכנון לבצע פיגועי טרור נגד אזרחים ואנשי כוחות הביטחון. בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו לאחרונה השניים - אחים מהפזורה הבדואית שבנגב, אשר הודו בחקירתם כי התכוונו לבצע שורת פיגועים בישראל, ואחד מהם אף הודה כי תכנן להתפוצץ בתחנה המרכזית בבאר שבע.

מחמוד יוסף מחמד אבו קוידר בן ה-25, ואחיו סאמח בן ה-21 מהיישוב הלא מוכר אבו קוידר נאשמים בקיום מגעים עם גורמי טרור ברצועת עזה ובחו"ל, בהכנת מטעני חבלה ובניסיון להרכיב רקטות על מנת לירות לעבר יעדים בארץ. בפרשה החמורה שנחשפה נעצרו גם שני אזרחים ישראלים יהודים - אחד מהם חייל בצה"ל - שסיפקו לאחים אמצעי לחימה שנגנבו מהצבא לכאורה, אשר שימשו להכנת מטעני חבלה. על פי החשד, השניים עשו זאת בתמורה לקבלת סמים מהעצורים האחרים.

שני אחים ערבים ישראלים בדואים הודו בחקירתם בכוונה לבצע פיגועים בישראל. משרד הביטחון
האחים מחמוד וסאמח אבו קוידר/משרד הביטחון

בחקירתו בשירות הביטחון הכללי הודה מחמוד בכוונה לבצע פיגועים בבאר שבע, לרבות פיגוע התאבדות בתחנה המרכזית, פיגוע דריסה בבניין 'מירס' או פיגוע כנגד רכבת ישראל, כל זאת - ביחד עם אחיו סאמח. לצורך ביצוע הפיגועים אסף לכאורה מחמוד מודיעין על היעדים שנבחרו, ואף התעניין באפשרות של רכישת רכב לצורך ביצוע פיגוע הדריסה.

במחשב אותרו הנחיות להכנת רקטות ומטענים

עוד הודה מחמוד, כך לטענת השב"כ, כי הכין בביתו מטעני צינור, שאת ההנחיות להרכבתם הוריד מאתרי אינטרנט בהם גלש. חלק מהמטענים פוצצו בשטחים פתוחים, לצורך בחינתם, ובשאר התכוון להשתמש לפי האישום כנגד כוחות משטרה, שיגיעו לפנות את בתי המשפחה הבנויים שלא כחוק בפזורה. בחקירתו עלה גם כי הוא תכנן לייצר רקטות ולשגרן לעבר יעדים בישראל, וכי לשם זה הוא הוריד הנחיות מהאינטרנט ואף רכש חומרים מתאימים לייצורן. בביתו של מחמוד נתפסו כל האמצעים שהרכיב, ואותרו על מחשבו הנחיות להכנת רקטות ומטענים.

מהשב"כ נמסר כי מחמוד הודה בכך שרכש תחמושת מחייל צה"ל בשירות סדיר, בתמורה לסמים אותם סיפק לו. השניים אף תכננו לגנוב רובה מהבסיס בו שירת החייל, אך הדבר לא יצא לפועל נוכח העירנות שגילו החיילים בבסיס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רכבת ישראל בתחנה. שלומי גבאי
בין היעדים שהיו בתכנון - תחנת רכבת/שלומי גבאי

במסגרת החקירה נמצא כי מחמוד נהג לגלוש באתרי אינטרנט של גורמי ג'יהאד עולמי וכי הוא הושפע מהאידאולוגיה הקיצונית שלהם. הוא צבר חומרי תעמולה, כולל סרטונים המתעדים פיגועים ברחבי העולם. בנוסף, הוא התנדב באתר האינטרנט של ארגון "הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני" בשאיפה לקחת חלק בביצוע פיגועים כנגד ישראל.

אחיו הצעיר סאמח הודה בחקירתו במעורבות בייצור המטענים. עם זאת, לדבריו, הוא תכנן לעשות בהם שימוש בהם כנגד כוחות הביטחון, שעשויים היו להגיע כדי להרוס את ביתו. בנוסף, הוא הודה כי סייע לאחיו מחמוד להסתיר את התחמושת הגנובה. שלשום הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום חמורים נגד העצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully