וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון טורקי: אילון הסכים להתנצלות על המרמרה

טל שלו

17.1.2013 / 14:25

סגן שר החוץ, שזימן לפני שלוש שנים את השגריר הטורקי לנזיפה והושיבו על כיסא נמוך, אמר ל"הורייט" כי ישראל מוכנה ליישם נוסחה אמריקאית שכוללת הבעת צער על מות הפעילים

אקורד הסיום שישכיח את פרשת השגריר? סגן שר החוץ, דני אילון, התראיין היום (חמישי) לעיתון "הורייט" הטורקי, ואמר שהוא סבור כי "יש סוג של שיפור" ביחסי ישראל וטורקיה, וכי הוא רואה "הזדמנויות" לעתיד. בעוד טורקיה דורשת התנצלות ישראלית ופיצוי להרוגי ופצועי משט המרמרה כתנאי לכל פיוס ביחסים, הנמצאים בקיפאון עמוק מאז מאי 2010, אמר בראיון לעיתון כי ישראל מוכנה ליישם את הנוסחה האמריקאית שיושמה אחרי הרג 24 החיילים הפקיסטנים בהפצצה של נאט"ו בנובמבר 2011. "אחרי ש-24 חיילים פקיסטניים נהרגו בטעות על ידי הכוחות האמריקאים, ארה"ב שלחה מכתב שהתקבל בפקיסטן. זו יכולה להיות פלטפורמה טובה כדי להתקדם הלאה", אמר אילון. כשנשאל אילון האם מדובר הלכה למעשה בהתנצלות, השיב שכן. "אם קוראים את הנוסח של המכתב האמריקאי, זה ברור לכל שזהו בסיס טוב להתקדם עליו".

עם זאת, הנוסחה האמריקאית-הפקיסטנית אינה כוללת התנצלות, כפי שדורשים הטורקים, אלא הבעת צער, ואפילו שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן - הידוע בהתנגדותו התקיפה לכל התנצלות בפני הטורקים - אמר בעבר כי הוא מוכן לאמץ את הנוסח הזה. "מסבירים לי שחייבים להתנצל, ושאם ארה"ב כבר התנצלה בפני פקיסטן – אין סיבה שישראל לא תתנצל בפני טורקיה. אני אומר - תביאו לי את הנוסח. אם הטורקים יקבלו את הנוסח האמריקני, אני הולך על זה, מילה במילה", אמר ליברמן בספטמבר. "הבעת צער על הריגת חפים מפשע ומה שמופיע שם, לא שום מילה נוספת. קראתי את ההסבר - אי אפשר לקרוא לזה התנצלות. מי שרוצה להחזיר את הגלגל לאחור היום – האפשרות היחידה, היא אותו הנוסח אמריקאי כמו בנושא פקיסטן. שום מילה אחרת".

אילון, שצפוי לסיים בקרוב את כהונתו, זכור כמי שהחריף את המתיחות הדיפלומטית בין ישראל וטורקיה עוד לפני משבר המרמרה, כאשר בינואר 2010 זימן את השגריר הטורקי בישראל לשיחת נזיפה על סדרה אנטי ישראלית ששודרה באותה עת בטורקיה, ולעיני המצלמות הושיב את השגריר על כסא נמוך ואף הקפיד להסביר: "העיקר שייראו שהוא יושב נמוך, אנחנו גבוה ויש כאן דגל אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully