וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים חשבון ברחוב: היסטוריה של חיסולים

נסים אלפרון נפצע קל בניסיון חיסול בתל אביב. בעשור האחרון קדמו לאירוע מספר חיסולים וניסיונות חיסול פליליים בולטים. מפרנסואה אבוטבול עד יעקב אלפרון: תזכורת

צילום: אבי כהן, ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בניסיון החיסול של נסים אלפרון, היום בתל אביב)

ניסיון החיסול שאירע בצהריים (חמישי) במרכז תל-אביב הוא עוד אירוע בשרשרת של חיסולים וניסיונות חיסול שבוצעו בשנים האחרונות. בפיצוץ שאירע ברכב צמוד לאוטובוס בפינת הרחובות שאול המלך ודרך נמיר בתל אביב נפצע באורח קל העבריין נסים אלפרון, שלפי החשד היה היעד של ניסיון החיסול. בעבר הוא כבר ניצל ממספר ניסיונות חיסול. בין החיסולים וניסיונות החיסול הפליליים הבולטים שקדמו לאירוע היום: חיסול העבריין פרנסואה אבוטבול ב-2011, חיסול העבריין יעקב אלפרון ב-2008, חיסול עורך הדין יורם חכם וניסיון חיסול של העבריין זאב רובינשטיין ב-2003.

אבוטבול חוסל בתחנת דלק בשרון

פרנסואה אבוטבול נורה למוות ביולי 2011 בעת ששהה ברכבו בתחנת דלק בחבצלת השרון. אבוטבול נפגע אנושות כתוצאה מהירי ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים לניאדו בנתניה, שם מת לאחר זמן קצר מפצעיו. בעת שאבוטבול תידלק את רכבו בתחנת הדלק, הגיח רוכב אופנוע שככל הנראה עקב אחר רכבו של העבריין, ירה לעברו של אבוטבול מספר רב של כדורים ונמלט מהמקום. מספר חודשים קודם לכן סים אבוטבול לרצות עונש מאסר לאחר שהורשע בתקיפת אשתו. הוא הוזהר אז על ידי המשטרה כי יש חשש לחייו וגורמים עברייניים אף התריעו בפניו שכדאי שיעזוב את הארץ בתוך חודש ימים מיום שחרורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עורך הדין יורם חכם חוסל ברכבו

עורך הדין הפלילי יורם חכם חוסל ביוני 2008. עורך הדין הבכיר, בן 53, אב לארבע בנות, נהרג בפיצוץ רכבו ברחוב יגאל אלון בתל אביב. הוא ייצג דמויות מרכזיות בעולם הפשע הישראלי ופוטר על ידי אחד מלקוחותיו, אסי אבוטבול.

למעט חכם, בוצעו עוד שני חיסולים של אישים במערכת המשפט.בשנת 2004 נורה למוות ד"ר עדי אזר, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בכניסה לביתו ברמת השרון. אזר בן ה-49, נורה שלוש פעמים, על פי החשד, על ידי אסיר העולם רפי נחמני, שנשלח בהוראתו של אסיר העולם יצחק זוזיאשווילי לבצע את החיסול בניסיון להביא לקיצור תקופת מאסרו.

יעקב אלפרון נהרג מפיצוץ ברכבו

בנובמבר 2008 אירעה "רעידת אדמה בעולם התחתון", כהגדרת המשטרה. העבריין הבכיר יעקב אלפרון נהרג מפיצוץ מטען חבלה שהוטמן ברכבו. אלפרון, בן 54, אחיהם של זלמן, נסים ואריה ואב לשבעה ילדים, עמד בראש ארגון הפשיעה של המשפחה ונחשב לאחד העבריינים הבכירים והוותיקים בישראל.

כתוצאה מהפיצוץ נפצע נער בן 13 שעמד בתחנת אוטובוס סמוכה וסבל מפגיעות הדף. בנוסף, נהג שנסע במכונית פרטית מאחורי המכונית שהתפוצצה נפצע באורח קל.

המטרה: לחסל את זאב רוזנשטיין

בדצמבר 2003 אירע "פיגוע פלילי" בתל אביב. שלושה אנשים נהרגו ו-36 נפצעו בפיצוץ מטען חבלה בפתח חנות להמרת כספים. מטרת מבצעי הפיגוע היתה כנראה לרצוח את איש העולם התחתון זאב רוזנשטיין, שיצא מהחנות בדיוק ברגע הפיצוץ.

המטען, כקילוגרם משקלו, הונח מעל פרגולה שהיתה מעל פתח החנות. מעוצמת פיצוץ המטען נשברו זגוגיות חלונות ראווה של חנויות רבות באזור, מכוניות נהרסו, והאזור כולו נראה כזירת פיגוע לכל דבר. גם אנשי זק"א הגיעו למקום כדי לטפל בפינוי הקורבנות.

במרץ 2003 חוסל בצהרי היום חנניה אוחנה (אוחנינה), עבריין בכיר בן 42 מגני תקווה, ששוחרר שנה קודם לכן מהכלא, בכניסה למכוניתו בישוב. שני אלמונים המתינו לאוחנה, שירד לחניון ביתו ביחד עם רעייתו. הם ביקשו מהאישה להתרחק, ואז ירו בו מספר יריות ולאחר שהתמוטט הציתו רכב סמוך לרכבו ונמלטו מהמקום על גבי קטנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully