וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת יום ההולדת לדפני ליף - זימון לפתיחת משפטה

גלעד גרוסמן

6.1.2013 / 21:21

מנהיגת המחאה החברתית הופתעה לגלות כי מחר, בעת שתחגוג את יום הולדתה ה-27, עליה להתייצב בבית משפט בשל הגשת כתב אישום נגדה בגין התפרעות בהפגנה. "פארסה מטורפת"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בתיעוד מעצרה של דפני ליף)

דפני ליף, ממנהיגי המחאה החברתית בקיץ 2011 שתחגוג מחר (שני) את יום הולדתה ה-27, קיבלה מתנת יום הולדת מפתיעה מהמשטרה - הודעה כי עליה להתייצב מחר לפתיחת משפטה בגין הניסיון לחדש את מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב בחודש יוני 2012. ליף ההמומה כלל לא ידעה על הגשת כתב האישום נגדה. "זו פארסה מטורפת", אמרה הערב.

דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
"אני נאבקת כאן על החיים שלי - ועוצרים אותי". ליף בעת המעצר/דרור עינב

לפני כחודשיים הוגש נגד ליף כתב אישום בגין השתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ושימוש בכוח או באיומים למנוע מעצר. לטענת המשטרה, ליף "הובילה מפגינים זועמים ועודדה אותם במעשיהם נגד פקחים ושוטרים", במהלך הפגנה שהתקיימה בשדרות רוטשילד. על פי כתב האישום, המפגינים תקפו שוטרים ופקחים של עיריית תל אביב במהלך ההפגנה. עוד נטען כי ליף התנגדה למעצר והתיישבה על הרצפה בזמן שמפגינים אחרים ניסו לשחררה והכו את השוטרים. "זה היה מעצר מאוד אלים", אמרה אשת המחאה, "הם טענו שאני תקפתי שוטרים, וזה שקר. לקחתי חלק במשמרת מחאה חוקית. אני רואה אנשים בצמרת הפוליטית עושים דברים דוחים ויוצאים נקי, ואילו אני נאבקת כאן על החיים שלי ועוצרים אותי - זה כואב, יותר מהכול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך המעצר ליף נפגעה בידה ועם שחרורה היא פנתה לקבלת טיפול בחדר מיון – שם גובסה היד. "[הרופאים] חבשו את היד, הכינו אותי למחר כיום בו הגוף יכאב בעצמה מאוד גבוהה, ועוד רגע מכתב השחרור יגיע. מחבקת את כל מי שהיה היום, כל מי שתמך היום, כל מי שנעצר היום וכל מי שמרגיש שאנחנו חייבים להמשיך", כתב ליף לתומכיה בעמוד האינסטגרם שלה. כעת היא שוקלת להגיש תלונה נגד השוטרים. "עד עכשיו פחדתי להתעסק עם המנגנונים האלה", סיפרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully