וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מעשור: נסגרה החקירה בפרשת סיריל קרן

גלעד גרוסמן

3.1.2013 / 17:34

בפרשה שנחשפה ב-2002 נחשד ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בקבלת שוחד, ובניו גלעד ועמרי בתיווך לעניין. הסיבה לסגירת התיק: ככל הנראה בשל מצבו הבריאותי של שרון האב

בתום עשר שנים: פרקליט המדינה, משה לדור, החליט היום (חמישי) לסגור את התיק החקירה נגד כל המעורבים בפרשת "סיריל קרן", בהם ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, ובניו גלעד ועומרי. במסגרת הפרשה נחשד גלעד שרון בתיווך לשוחד של מיליוני דולרים בין אביו לבין אנשי העסקים סיריל קרן ומרטין שלאף. ההחלטה לסגור את התיק נובעת בין השאר מכך ששרון האב לקה בשבץ מוחי ולכן לא ניתן היה לחוקרו ולהעמידו לדין. המשמעות המעשית היא סיומה של הפרשה.

הפרשה נחשפה ב-2002, ובמסגרתה נבדקו חשדות לפלילים בהיקף של מיליוני דולרים שהועברו באותה שנה לבניו של שרון, בין כהלוואה ובין כשכר ייעוץ עבור שירותיו של גלעד. החשד שנבדק היה ששרון האב קיבל הלוואה בגובה 1.5 מיליון דולר מאיש העסקים הדרום אפריקאי סיריל קרן, כדי להחזיר תרומות בלתי חוקיות שקיבל בבחירות לראשות הליכוד.

על פי החשד, קרן שימש כאיש קש, והכספים שהועברו לידי שרון מקורם למעשה באיל ההון האוסטרי מרטין שלאף, שהיה בעל אינטרסים כלכליים בישראל. כמו כן, עלה חשד לפיו שלושה מיליון דולר נוספים הועברו משלאף לחשבונות בנק של משפחת שרון, בהם 1.5 מיליון דולרים אשר הוחזרו מחשבון הבנק של גלעד שרון לקרן.

במשטרה הגיעו למסקנה כי קיימת תשתית ראייתית להגשת כתב אישום

לפני כשנתיים הודיעה המשטרה כי היא ממליצה על הגשת כתב אישום נגד גלעד שרון בגין תיווך לשוחד וגם ממליצה להעמיד לדין את אחיו עמרי שרון. במשטרה הגיעו למסקנה כי קיימת תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד האחים שרון, אולם תשתית זו לא היתה שלמה, הן מכיוון ששרון לא נחקר בשל מצבו הרפואי והן בשל קשייים בחקירת אזרחים זרים ותושבי חוץ.

לפני כחודש וחצי עתרו עורכי הדין של גלעד שרון, דורי קלגסבלד וגליה כהן, לבג"ץ, ודרשו שהפרקליטות תקבל הכרעה בתיק. זאת, בשל הימשכות הזמן ובעקבות פרסומים כי בפרקליטות מחוז תל אביב סברו שאין מקום להגיש כתב אישום, וכי התיק הועבר לפרקליטות המדינה כדי ששם תתקבל הכרעה סופית. לפיכך, הודיע היום פרקליט המדינה לבג"ץ על ההחלטה לסגור את התיק נגד גלעד שרון, והוסיף שהנימוקים לסגירת התיק יימסרו בשבוע הבא. לוואלה! חדשות נודע שהפרקליטות תסגור את התיקים גם נגד כל המעורבים האחרים בפרשה, ובראשם ראש הממשלה לשעבר שרון, שנחשד בקבלת שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully