וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדה שהיכתה חיילים קיבלה פרס - וסעדה עם ארדואן

בחודש שעבר הפגינה עווד תמימי בכפר נבי סאלח. היא קיללה חיילים ובעטה בקצינים, וכעבור שבוע טענו קרוביה כי נפגעה מירי. הבוקר, עם פרס על "אומץ", היא זכתה לברכות בטורקיה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

(בסרטון: תיעוד התקרית בכפר נבי סאלח מחודש נובמבר)

הילדה הפלסטינית שקיללה חיילי צה"ל ובעטה בהם בהפגנה בכפר נבי סאלח זכתה היום (ראשון) לכבוד מלכים, כשהתארחה בטורקיה וזכתה לסעוד עם ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן. סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה כי "הילדה הפלסטינית האמיצה" עווד תמימי, פגשה את ארדואן בבית מלון באיסטנבול, וכי עווד ואמה זכו לאכול בשולחנו של ארדואן את ארוחת הבוקר.

"ראש הממשלה ארדואן שוחח שיחה קצרה עם תמימי ועם אמה, ולאחר מכן העניק כמה מתנות למשפחה", דווח. השניים גם הצטלמו למזכרת. בריאיון שהעניקה לכתבים במלון, סיפרה תמימי, בת 13, כי הייתה זו הפעם הראשונה בחייה שהיא זוכה להסב לשולחנו של ראש ממשלה כלשהו. "מסרתי תודה לראש הממשלה ארדואן על הכנסת האורחים שלו - ועל תמיכתו בפלסטין", סיפרה הילדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארדואן נפגש עם תמימי ועם קרובי משפחתה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תמימי באה לטורקיה בשבוע שעבר כדי לקבל אות כבוד שהוענק לה מטעם מועצה מקומית באיסטנבול על "אומץ לבה", והשתתפה בפתיחת תערוכת אמנות בנושא "להיות ילדים בפלסטין". לדבריה, היא הרגישה שהאגרוף בו נופפה לעבר החייל בנבי סאלח נועד "לשחרר את פלסטין". כשתהיה גדולה, סיפרה לכתבים, ברצונה ללמוד עריכת דין כדי שתוכל לתרום לסוגיה הפלסטינית.

בחודש נובמבר הופץ באינטרנט סרטון שבו נראית תמימי מקללת חייל בנבי סאלח במשך דקות ארוכות. לאחר מכן נראתה תמימי, בליווי חבתרה, ניגשת לחבורת קצינים שהיו במקום, צועקת עליהם בקול רם ואף בועטת בהם כמה פעמים. לכל אורך האירוע, שתועד על ידי צלמים רבים, כוחות צה"ל שמרו על איפוק ולא הגיבו להתגרות. כמה ימים לאחר מכן, דיווחו מקורות פלסטינים כי תמימי נפצעה באורח קל בידה מכדור גומי שנורה לעבר מפגינים בנבי סאלח, אך דובר צה"ל לא התייחס לדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully