וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: גם נתניהו ישמח אם משפט ליברמן יהיה מהיר

טל שלו

28.12.2012 / 14:41

נתניהו מצהיר תחת כל עץ רענן כי הוא מגבה את ליברמן וישמח אם ישוב לעבודתו. כעת השאלה היא אם יעביר את תיק החוץ כ"פיקדון" לאחד מהשרים, או ימלא זמנית את התפקיד בעצמו

בשבוע האחרון הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו מעל כל במה אפשרית כי הוא מגבה את שר החוץ אביגדור ליברמן, ומקווה ומייחל לשובו המהיר לעבודה לצדו. בשורה של ראיונות טלוויזיונים ותדרוכי כתבים שב נתניהו והבהיר כי הוא מתכוון לשמור לליברמן את תיק החוץ, למרות כתב האישום שהוגש נגדו בגין מרמה והפרת אמונים, והוגש אתמול (חמישי) שוב במתכונת מתוקנת.

אף מילה על נורמות ציבוריות, אף משב רוח קר לא יצא מכיוונו של נתניהו עד כה לנוכח הסתעפויות פרשות ליברמן, אלא להיפך בלבד, ובאירוע פתיחת הקמפיין של הליכוד-ביתנו השבוע הרבה נתניהו בשבחי סיסמאות ההנהגה היציבה והאיתנה, והצורך ביד חזקה לצדו שתנווט את המדינה, כשהוא מחבק בהפגנתיות את מספר 2 ברשימתו.

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודיעים על איחוד לקראת הבחירות, אוקטובר 2012. עומר מירון
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודיעים על איחוד לקראת הבחירות, אוקטובר 2012/עומר מירון

לפני כחודשיים, עם ההחלטה על חיבור "הליכוד ביתנו" סיכמו נתניהו וליברמן כי יו"ר ישראל ביתנו יוכל לבחור באחד משלושת התיקים הבכירים בממשלה הבאה - ביטחון, חוץ או אוצר. כך הפך ליברמן למי שמחזיק בידו את מפתח הפיצוח לכל חלוקת התיקים של הממשלה הבאה, ובמובן מה למי שמחזיק בידיו גם את גורלם של מרבית שרי הליכוד, המקווים לשדרוג אחרי ה-22 בינואר. ככל שמתקרב מועד הבחירות, הולכות וגוברות הספקולציות על חלוקת התיקים המסתמנת - כששלושת התיקים הבכירים הם הסחורה הכי לוהטת שיש, אך גם ליברמן וגם נתניהו שבו והצהירו כי הכוונה היא לשמור בידיו של ליברמן את תיק החוץ.

טוב יעשה נתניהו אם יפסיק להצהיר על "שמירת התיק" לליברמן

אתמול נכתב ב"הארץ" כי נתניהו הכחיש בתוקף את הדיווחים על כוונתו לתת לציפי לבני תפקיד מדיני בכיר בממשלתו הבאה ושוב הציב את ליברמן בכיסא הדיפלומט הבכיר בממשלתו הבאה. גורמים בליכוד ביתנו העריכו היום כי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד ליברמן לא ישנה כוונה זו. אתמול, כאמור, הוגשה טיוטת כתב האישום החדש ליושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, שבו הוחמרו פרטי האישום, אולם סעיף האישום – מרמה והפרת אמונים – נותר על כנו. בנוסף הודיע ליברמן כי לא יבקש שלא תוסר חסינותו הפרלמנטרית ולכן כתב האישום יוגש ביום ראשון הקרוב לבית משפט השלום בירושלים.

אם אכן יתממשו תקוותיו של ליברמן למשפט מהיר שיסתיים ללא קלון (שקיבלו חיזוק ברור מנתניהו) הקלפים עשויים להסתדר היטב עבור נתניהו וליברמן עשוי לחזור תוך חודשים ספורים לבירות אירופה, אך במידה ולא - התכניות של שמירת תיק החוץ אצל נתניהו עשויות להשתבש. במידה וההליכים המשפטיים יתארכו או יסתעפו, עשויות לצוץ עתירות לבג"ץ נגד אי מילוי מקום שר החוץ. כדי להימנע מעתירות עתידיות שכאלה, טוב יעשה נתניהו אם יפסיק להצהיר רשמית על "שמירת התיק" לליברמן.

במקביל, נתניהו עשוי לבחור לתת את תיק החוץ לאחד משרי הליכוד ל"פיקדון", עד לאחר סיום ההליך המשפטי של ליברמן, ולא בטוח שזה ממתק שגדעון סער, סילבן שלום או משה (בוגי) יעלון יתנגדו לקבל, במיוחד לנוכח הסיכוי שהתיק של ליברמן יסתיים בהרשעה עם קלון, אז הפיקדון יכול להפוך לבית קבע. עם זאת, בליכוד-ביתנו העריכו כי נתניהו אינו מתכוון להשתמש באופציית הפיקדון, "גם אם זה ייקח שנה נתניהו ינסה להחזיק את התיק אצלו, הוא דיפלומט ותיק ואין לו בעיה להיות גם ראש ממשלה וגם שר חוץ", אמר היום גורם במפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully