וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: מתכנן להיות יו"ר ועדת החוץ והביטחון

לדברי השר לשעבר, בכוונתו לעמוד בראש הוועדה בכנסת עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו, ולאחר מכן הוא ישוב לתפקיד בכיר בממשלה. בראיון ברוסית הוא גם הביע ביטחון בחפותו

"עד לסוף ההליכים המשפטיים אני מתכנן לכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת". כך אמר שר החוץ לשעבר, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, בראיון לסוכנות הידיעות "קורסור" בשפה הרוסית. ליברמן, שנאלץ להתפטר מתפקידו כשר החוץ בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו כתב אישום ב"פרשת השגריר", הצהיר עוד בראיון, כי לאחר סיום המשפט בעניינו הוא מתכנן "לתפוס את אחת מעמדות המפתח בממשלה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס פעילי ישראל ביתנו בנצרת עלית , דצמבר 2012. יותם רונן
"לא עוסק בחלוקת תפקידים". ליברמן/יותם רונן

במסגרת הראיון, שחלקים ממנו פורסמו באתר האינטרנט של "קורסור", הביע שר החוץ לשעבר גם ביטחון בכך שיצליח להוכיח את חפותו. בלשכת ליברמן אישרו לוואלה! את הדברים שנאמרו בראיון ומסרו: "חבר הכנסת אביגדור ליברמן התפטר מתפקידו כשר החוץ וסגן ראש הממשלה על מנת לאפשר לסיים בהקדם את ההליכים המשפטיים ולשוב להנהגת המדינה בהקדם, והוא לא עוסק כרגע בחלוקת תפקידים בקדנציה הבאה".

מוקדם יותר היום התפרסמה הודעה מטעמו של ליברמן, בעקבות הדיווחים לפיהם עדות שמסר סגן שר החוץ דני אילון עלולה להוביל להחמרת האישום נגדו. בהודעה נאמר, כי "ביממה האחרונה הוצפו כלי התקשורת בהדלפות ושמועות שונות ומשונות שבינן לבין המציאות אין שום קשר. ברצוני להדגיש שכל 'השמועות והציטוטים', כביכול, מטעמי או מטעם 'מקורבים' בדבר טענות שאטען כביכול במשטרה או השמצות על אנשים אחרים, לא היו ולא נבראו וכל מטרתן היא מניפולציה, לא מתוחכמת במיוחד, לשבש את ההליכים ולזרות חול בעיניי הציבור. על מה שיש לי לומר, אגיד בהשלמת החקירה במשטרה ובבית המשפט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יסבך את ליברמן? אילון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בערוצי הטלוויזיה דווח אמש, כי דני אילון הוא מי שעומד מאחורי מאמצי החקירה הקדחתניים של המשטרה בימים האחרונים להחרפת כתב האישום נגד ליברמן. לפי הדיווח, כמה מן העדויות החדשות שנגבו מחברי ועדת המינויים של משרד החוץ, שאישרה את מינויו של זאב בן אריה לתפקיד שגריר ישראל בלטביה (שהעביר לליברמן מידע אודות חיקור דין נגד האחרון), מחמירות את החשדות נגדו.

העדות המשמעותית ביותר - כך נטען - היא זו של אילון, שהיה יו"ר הוועדה, וממנה משתמע כי ליברמן היה פעיל באופן אקטיבי למינויו של בן אריה. לא מדובר בעדות היחידה שבידי המשטרה - על פי הדיווח עדויות נוספות שנלקחו על ידי המשטרה תומכות בכך. עוד דווח, כי ליברמן צפוי להיות מזומן לחקירת המשטרה כבר בשבוע הקרוב, והוא יעומת עם עדותו של אילון. בערוץ 2 דווח גם כי ליברמן צפוי לטעון כי עדותו של אילון נגועה ביצר של נקמה בעקבות דחיקתו מרשימת הליכוד ביתנו לכנסת.

מלשכת סגן שר החוץ נמסר בתגובה לדיווח כי "אילון כלל אינו נחקר".

לקריאה נוספת:
העד שעשוי להחמיר את האישום נגד ליברמן: דני אילון
פרשנות: ההליכים בתיק ליברמן עלולים להתעכב
הפרקליטות שוקלת להחמיר את האישום נגד ליברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully