וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג מולד עצוב בניוטאון: "20 אורות חדשים בשמיים"

תושבי ניוטאון האבלים ציינו את החג, בעודם מנסים להתאושש מהטבח המזעזע. העיירה התמלאה במבקרים שבאו לתמוך. בטקס של תלמידי כיתה א' מחו דמעה על אלו שלוהקו לגלם מלאכים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פחות משבועיים לאחר הטבח שזיעזע את ארצות הברית והעולם כולו, חג המולד הגיע גם לעיירה הקטנה בקונטיקט שאיבדה 27 מתושביה, בהם 20 ילדים. המלאכים הפכו לסמל טרגדיית ניוטאון, הקישוטים ברחובות: בחלונות הראווה הם בדמויותיהם, ובעלת המאפייה המקומית חילקה עוגיות לעוברים ושבים בצורתם. "עשינו את זה כמחווה ידידותית. רק להושיט יד ולחבק - זה לא משהו שאתה בדרך כלל עושה", סיפרה בעלת המאפייה, תמרה דוהרטי. גרביים קטנים ריקים של חג מולד, עליהם רקומים שמות הקרבנות, נתלו על עצים בשכונה בה נורו הילדים והתושבים הדליקו אורות מחוץ לבתיהם לזכרם.

הטבח בקונטיקט - סיקור מיוחד
כלבים מסייעים לילדי ניוטאון: "העיר זקוקה לאהבה"
המורים בקונטיקט לא צריכים אקדח כדי להתאושש
לאחר הטבח: אובמה מבטיח לקדם רפורמה בחוקי הנשק

חג המולד בניוטאון, קונטיקט, בצל הטבח בבית הספר סנדי הוק, דצמבר 2012. AP
גרבי חג המולד עליהם נרקמו שמות הילדים שנרצחו/AP

בכנסייה הסמוכה התקיים טקס חג המולד של כיתות א'. הילדות התחפשו למלאכים בעלי כנפי זהב, הילדים התחפשו לרועים. "זה היה קשה", סיפר ל"ניו יורק פוסט" ברנרד ריידי, שבנו שיימוס בן השבע השתתף בטקס חג המולד השנתי בעיר. "אני לא יודע מה זה לאבד ילד, אבל אני מכיר אנשים שכן יודעים. בסופו של היום, אתה צריך אמונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חג המולד בניוטאון, קונטיקט, בצל הטבח בבית הספר סנדי הוק, דצמבר 2012. AP
"20 אורות חדשים בשמיים. ניוטאון, הלילה/AP

שני תלמידים שנרצחו בטבח היו אמורים גם כן לעלות על הבמה ולהופיע בהצגה. אחד מהם לוהק לתפקיד של רועה, האחרת, אוליביה אנגל, הייתה אמורה לשחק מלאכית. "כולם חשבו עליה", סיפרה פאם ארסנו, מנהלת החינוך הקהילתי של הכנסייה. "היא מלאך אמיתי עכשיו". הכומר רוברט וייס בירך את הקהילה ואמר כי "הלילה אנחנו מסתמכים על אותו אור שהנחה את שלושת החכמים לישו, שינחה אותנו כמו אז. הלילה יש לנו 20 אורות חדשים".

חג המולד בניוטאון, קונטיקט, בצל הטבח בבית הספר סנדי הוק, דצמבר 2012. AP
"בסופו של היום, אתה צריך אמונה"/AP

תושבים מרחבי ארצות הברית הגיעו לניוטאון מוכת האבל לרגל החג כדי לחזק את התושבים והביאו עמם מתנות. סניף הדואר המקומי התמלא במכולות בהן מאות חבילות, מכתבים וגלויות: "מכל רחבי הארץ והמדינה, מהעולם שלחו את תמיכתם", סיפרו שם.

שוטרי העיירות הסמוכות שחררו את כל שוטרי ניוטאון לרגל החג, לבלות אותו עם יקיריהם. "השוטרים יקבלו יום החופש, כדי להיות בבית בחג המולד. שוטרים מעיירות בסביבה יסיירו בניוטאון במקומם", אמר השוטר סטיב סנטוצ'י ל-CNN. משטרת ניוטאון עובדת ללא הפסקה מאז הירי. "זה חשוב מאוד לעזור", אמר הקצין ג'פרי נילסן. "אנחנו נמשיך לספק עזרה כל עוד הם צריכים אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully