וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפינוי הטיילת: הרוכלים באילת ישבתו רעב

רמי שני

24.12.2012 / 17:05

בית המשפט קבע כי עליהם לפנות תוך שבוע את הדוכנים: "עיכוב ביצוע פסק הדין ינציח מצב שנמשך שנים רבות - הפרת החוק ופגיעה בסדר הציבורי". הרוכלים: "מבקשים פתרון ראוי"

למרות החלטת בית המשפט, הרוכלים לא מתייאשים. "הטיילת לא נועדה להיות שוק רוכלים מאולתר וכעור, שאינו מאפשר למבקרים ליהנות מהנוף ומאוויר הים", כך כתבה היום (שני) שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ד"ר דפנה אבניאלי, כשדחתה את עמדת הרוכלים בטיילת הצפונית בעיר. אבניאלי קבעה כי עליהם לפנות את השטח תוך שבוע: "עיכוב ביצוע פסק הדין ינציח מצב שנמשך למרבה הצער שנים רבות – הפרת החוק ופגיעה בסדר הציבורי והדעת אינה סובלת זאת. על המבקשים לפנות את הטיילת תוך שבעה ימים מהיום. אם לא יעשו כן – רשאית המדינה לפנותם באמצעות רשויות החוק".

הרוכלים מצדם, הודיעו כי בכוונתם לצאת לשורה של פעולות מחאה, בהן שביתת רעב מול משרד הפנים בירושלים. "מדובר במוצא אחרון למניעת גירושם מאילת של 200 משפחות הרוכלים, כמי שלאחר פינויים יישארו ללא פרנסה", טען היום מאיר תורג'מן, נציגם של עשרות רוכלים שהגישו בקשה לבית המשפט לדחות את הפינוי לפחות עד שיתקיים דיון בעניין בבית המשפט העליון. "אני פונה ללב של שר הפנים אלי ישי. ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, הפעיל כנגדנו מכבש לחצים וערכאות שונות של בתי משפט, כולל פקידי משרד הפנים, על מנת לפנות אותנו מהטיילת - מאותם מיקומים שראש העיר הקודם, גבי קדוש, ביקש מאתנו להציב בהם דוכנים במטרה להחיות אותה לרווחת התיירים ולסלק משם גורמים עבריינים שפשטו במקום, וכך אכן עשינו. כעת, ראש העיר הנוכחי, משיקולים זרים ומאינטרסים של בעלי עניין נדל"ני בעיר, דאג להוציא כנגדנו החלטות בתי משפט לפיהן עלינו לפנות את הדוכנים שלנו". הרוכלים ערערו על הדחייה לבית המשפט העליון, באמצעות עו"ד יעקב וינרוט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת הרוכלים ובני משפחותיהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

תורג'מן הדגיש כי מאות משפחות ייפגעו מהמהלך: "מטרת שביתת הרעב היא לסיים את המשבר מההיבט האנושי. אנו, כמאתיים משפחות אילתיות ותיקות, ניאלץ ב-15 בינואר לפנות את עצמנו ממקורות פרנסתנו. כל שאנו מבקשים הוא פתרון ראוי – החלפת הדוכנים לכאלה העומדים בתקנים ובדרישות. המפתחות לפתרון נמצאות בידיו של ראש העיר אילת, שפועל כלפינו באטימות לב. אנו בטוחים כי התערבות שר הפנים תביא לסיום המשבר באופן מיידי. לחילופין, אם שר הפנים לא יתערב בנושא הבוער הנ"ל אנו נאלץ לעזוב את אילת למקומות אחרים, תוך חוסר ודאות מדאיג לגבי עתידנו הכלכלי והמשפחתי". הרוכלים הציגו סקר שנעשה במכון הסקרים "סמית", המצביע על כך כי לפחות 77% מהנשאלים בו מצדיקים את המשך פעילות דוכני הרוכלים בטיילת.

רוכלי הטיילת הצפונית של אילת, פועלים כעשר שנים למנוע את הוצאתם מהשטח. בחודש דצמבר 2010 קבע בית המשפט, כי הסכמים שנעשו בינם לבין עיריית אילת אינם חוקיים ולכן הם מבוטלים. הרוכלים התארגנו וניסו במשך שנתיים למנוע את הצעד. דרגי ערכאות משפטיות דחו את טענותיהם פעם אחר פעם עד שהתקבלה החלטה סופית, לדרוש מהם לפנות את השטח עד לסוף חודש דצמבר הנוכחי. הרוכלים ממשיכים להתנגד וכצעד אחרון לפני מה שהם מכנים "גירושם מהעיר", הם פנו באמצעות עורך הדין יעקב וינרוט לבית המשפט העליון.

יצוין, כי אין זו הפעם הראשונה שהנושא מובא בפני ערכאה זו, שדחתה כבר את דרישת הרוכלים לאפשר להם להמשיך לקיים את שוק הדוכנים בטיילת הצפונית של העיר והחזירה את הדיון לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. המחוזי דחה, כאמור, את הבקשה לדחות את הפינוי עד לדיון ראשוני בערעור בבית המשפט העליון. הצעד הבא צפוי להיות פינוי הרוכלים בכוח מהטיילת בתוך מספר ימים, אם לא יושג הסדר אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully