וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: ההליכים בתיק ליברמן עלולים להתעכב

עופר ברטל

24.12.2012 / 14:03

השלמת החקירה בפרשת ליברמן מתבצעת בימים אלה, ואם יחליט היועץ המשפטי לממשלה לשנות את כתב האישום - יתכן והתיק ייגרר והשר לא יספיק לסיים את משפטו במהירות בה תכנן

כדור השלג של פרשת ליברמן ממשיך להתגלגל בקצב גבוה. לאחר שהשר התפטר, כיוון שהבין שכתב האישום נגדו יוגש בתוך 24 שעות, פנו, ככל הנראה, מספר חברים בוועדת המינויים לתקשורת ומסרו כי הם כלל לא נחקרו.

היום (שני) פורסם כי גם ליברמן יוזמן להשלמת חקירה, על מנת לאפשר לו להגיב לטענות החדשות, אם ישנן בכלל, שהושמעו נגדו בחדרי החקירות. יתכן והטענות החדשות של חברי ועדת המינויים יבססו עבירות פליליות חמורות הרבה יותר מאלה בהן נוקבת טיוטת כתב האישום נגדו. מכל מקום, בימים אלה מתבצעת השלמת החקירה, כפי שהורה היועץ המשפטי לממשלה.

לעניות דעתי, אם יחפוץ היועץ המשפטי לשנות את טיוטת כתב האישום, יהיה עליו לעכב את ההליכים עוד יותר על מנת לאפשר לפרקליטיו של ליברמן להשמיע את השגותיהם על השינויים הצפויים. גם אם כתב האישום לא ישונה ויוגש כפי שנוסח בעבר, עשוי מקצה החקירות החדש להשפיע על אחריתו של התיק. כך למשל, אם יוכח שליברמן לחץ על חברי ועדת המינויים למנות את בן אריה לשגריר ולהעדיפו על פני יתר המועמדים, יתכן ועובדה זו תשפיע על הסיכויים שבית המשפט יקבע בעתיד, כי יש קלון במעשיו.

עוד מספר שבועות לפחות

בימים האחרונים נודע גם כי בן אריה ניהל את השגרירות בבלארוס ברמה לא גבוהה וכן על לקויות נוספות בתפקודו דאז כשגריר. אם יש אמת בפרסומים אלה ואם עניין זה לא הוצג בפני ועדת המינויים עת נדון מינויו לתפקיד השגריר בלטביה, או אז תבדוק המשטרה בוודאי, גם את הסיבות להסתרת הנתונים מפני חברי הוועדה. אם כך יתברר, יש בכך כדי להחמיר עוד את מצבו המורכב של ליברמן.

יחד עם זאת, נותר בפי כולנו טעם מעט מר. ליועץ המשפטי אצה הדרך והוא הודיע קבל עם ועדה כי יגיש את כתב האישום נגד ליברמן בתוך 24 שעות. זאת עשה, לאחר שלא הוא, לא פרקליט המדינה ולא אף אחד מיתר הפרקליטים הבכירים בשתי הלשכות שמו ליבם לכך שחברי ועדת המינויים טרם נחקרו.

ליברמן התפטר ממשרתו הרמה כשר חוץ כיוון שחשב שפקידי בית משפט השלום בירושלים כבר פותחים נגדו תיק. או אז הוחלט "בקומות הגבוהות" להשלים את החקירה נגדו, אולי גם להזמינו לחקירה ויתכן שאף יוחלט על השלמת השימוע שנערך לו בעבר. מן הסתם, מדובר בתהליכים שיארכו לכל הפחות מספר שבועות, כך שליברמן לא יספיק לסיים את משפטו במהירות בה ביקש לעשות כן. חבל שכך מתגלגל לו תיק בעל חשיבות ציבורית כל כך גבוהה, אשר מרכז את תשומת ליבם של בכירי המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully