וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תגברה את הנ"מ של אסד; "סיירת מטכ"ל בסוריה"

ה"גרדיאן" מדווח שיועצים מרוסיה מתפעלים את מערכות ההגנה האווירית של סוריה, ששודרגו מאוד מאז הפצצת הכור הגרעיני ב-2007; דיווח בגרמניה: סיירת מטכ"ל כבר פועלת בסוריה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

יועצים צבאיים מרוסיה מתגברים יותר ויותר את מערכות ההגנה האווירית של סוריה, מה שעלול להקשות על מתקפה צבאית של המערב, שנועדה לנטרל את מאגרי הנשק הכימי או לתקוף את מתקני הממשל. לפי דיווח ב"גרדיאן" הבריטי, החשש מפני קורבנות מקרב הסגל הרוסי בסוריה עלול להרתיע את המערב מלצאת למערכה צבאית במדינה.

לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית של סוריה שודרגו משמעותית מאז 2007, בעקבות ההפצצה שיוחסה לישראל במתקן גרעיני בדיר א-זור, ותוגברו שנית מאז פרוץ מלחמת האזרחים בשנה שעברה. מכוני מחקר במערב שצוטטו בדיווח קובעים כי היועצים הרוסים לא רק מתקינים את סוללות הטילים, אלא גם מפעילים אותן בעצמם.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות
אסד החל להשתמש בנשק כימי? "7 הרוגים מגז רעיל"
עשרות בני אדם נהרגו בהפצצה על מאפייה במחוז חומס
שר ההסברה של סוריה: לעולם לא נשתמש בנשק כימי

בסיס חיל האוויר הסוריה בתפתנאז. מחוז אידליב, נובמבר 2012. רויטרס
היועצים גם מאיישים את מערכות ההגנה. בסיס סורי ליד אידליב/רויטרס

לפי ה"גרדיאן", מערכה אווירית בסוריה תדרוש כיסוי מודיעיני נרחב שרק צבא ארה"ב יוכל לספק, כגון טיסות במטוסים חמקניים, תצלומי לוויין, גיחות ריגול ומודיעין אותות ברמה גבוהה. לפיכך, וושינגטון תיאלץ לעמוד בראש המערכה ולא "להוביל אותה מאחור" כפי שעשתה במבצע להפלת מועמר קדאפי בלוב. ואולם, בשל התפטרותו של ראש הסי-אי-איי, דיוויד פטראוס, ובשל חילופי התפקידים במחלקת המדינה, אין בממשל כיום קול ברור הקורא להתערבות צבאית של ארה"ב בסוריה.

בחודש אוגוסט אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי המערב לא יתיר לנשק כימי או ביולוגי ליפול לידיים "הלא-נכונות" בסוריה, והביע פסימיות שחילופי השלטון בדמשק יתבצעו בקרוב. אובמה אמר כי "הקו האדום" לפעולה בסוריה הוא שינוע של נשק כימי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שבועון גרמני: סיירת מטכ"ל חדרה לסוריה

בתוך כך, שבועון גרמני דיווח כי יחידות מובחרות של צבאות המערב כבר מוצבות בגבול שבין ירדן לסוריה, מחשש לנפילת המשטר בדמשק ואובדן שליטה על מאגרי הנשק הכימי. לפי דיווח במגזין "פוקוס", כמה צוותים מתכוננים באזור הגבול, בהם יחידות מארה"ב ומצרפת. בין היתר, דיווח השבועון מפי "גורמים צבאיים בירושלים" כי יחידה מישראל - לפי הדיווח, סיירת מטכ"ל - כבר חדרה לעומק השטח הסורי. לפי הדיווח, בכוח הצרפתי פועלים צנחנים מלגיון הזרים, ובכוח האמריקני - לוחמים מכוח דלתא.

בעניין אחר, אמר אתמול שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, כי "בכל פעם שאנחנו שומעים שמועות לפיהן הסורים עושים משהו עם נשק כימי, אנחנו בודקים פעמיים ושלוש פעמים, ומקבלים ערבויות מהממשלה שלא יהיה בו שימוש בשום נסיבות". בראיון לערוץ טלוויזיה רוסי, אמר לברוב כי שימוש בנשק כימי יהווה "התאבדות פוליטית" של הממשלה בדמשק. לברוב הוסיף כי "יש לנו מידע, שתואם את המידע שיש לאמריקנים, ולפיו הדיווחים האחרונים על שינוע 'החומר הכימי' קשור לצעדים שהממשלה הסורית נקטה לריכוזו בשני אתרים, כדי לוודא שהוא מוגן לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully