וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל הותקף ונשקו נגנב מבסיס ליד ירושלים

21.12.2012 / 12:35

החייל נפגע באורח קל לאחר שפלסטינים ניסו לגנוב את נשקו ופגעו בראשו תוך שימוש בגז מדמיע. הוא נפל והפלסטינים נמלטו עם כלי הנשק. מצ"ח ושב"כ חוקרים את האירוע

תקיפה חמורה בבסיס צה"ל: בעמדת שמירה סמוך לא-ראם צפונית לירושלים הותקף הלילה (שישי) חייל ונשקו נגנב ממנו. לפנות בוקר התקבל דיווח על תקיפה מזויינת של עמדת שמירה בבסיס רמה הסמוך לכפר הפלסטיני א-ראם. כוחות גדולים של צבא ומשמר הגבול הגיעו למקום האירוע ופתחו בסריקות. החייל טופל על ידי צוות רפואי לאחר שנפגע באורח קל. מעדות החייל שעמד בעמדה ונשקו נשדד ממנו עולה כי אחרי חצות הגיעו של פלסטינים לקרבת השער ואיימו עליו באמצעות אקדח שימסור להם את הנשק. לאחר שהוא סרב להיענות לדרישתם הם החלו לפגוע בראשו תוך כדי שהם משתמשים בגז מדמיע. החייל נפל אל הקרקע והפלסטינים הצליחו להימלט עם נשקו, רובה מסוג אמ-16. המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת המקרה בסיוע שירות הביטחון הכללי.

בצבא מחשיבים את האירוע כניסיון פיגוע. תחקיר ראשוני של מח"ט בנימין אל"מ יוסי פינטו ומפקד איו"ש חגי מרדכי מעלה כי שני הפלסטינים חדרו את גדר הבסיס ההיקפית והגיעו עד העמדה בה היה החייל בלי לעורר את תשומת ליבו.

בחסות מזג האוויר החורפי חדרו הפלסטינים עד העמדה בלי שישמו אליהם לב ותקפו את החייל אחרי שחדרו את גדר הבסיס. החייל שלא שם לב להגעת השניים, הגיב מהר לפי התחקיר והחל להתעמת עד שנחטף נשקו. בגלל הקרב הקרוב בין הצדדים והעימות הפיזי הוא טען שלא יכול היה לתפעל את נשקו האישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורם צבאי מסר, כי החשודים כפי הנראה אספו מודיעין זמן רב על התנהלות עמדת השמירה והאופן בו מאובטח השער . אירוע הגניבה בבסיס בצפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם צבאי מסר, כי החשודים כפי הנראה אספו מודיעין זמן רב על התנהלות עמדת השמירה והאופן בו מאובטח השער וניצלו רגע של חוסר ריכוז כדי להגיע לטווח קצר מאוד מול החייל. עוד הוסיף הגורם: "יתבצע תחקיר מעמיק לא רק כדי להשיב את הנשק, אלא כדי לבחון האם החייל עבר את התדריך הנכון לפני עליית המשמר והכיר את נוהלי הפתיחה באש ומדוע לא מנע מהם לשדוד את הנשק למרות שטען כי 'הם ניסו להרוג אותי'. השודדים הפגינו תעוזה והיא נובעת מרמת האבטחה בבסיס שתיבדק לעומק".

בצה"ל מייחסים חשיבות רבה למניעת גניבות נשק מבסיסי צה"ל שכן הנשקים עוברים לידי ארגוני טרור ושימוש משפחות פשע. הגרף בצה"ל אכן מצביע על ירידה, אך בשנה האחרונה נרשמו מספר אירועים חריגים של גניבות נשקים. הבולט בהם אירע ב-19 באוקטובר לאחר שחשודים בעלי מבטא ערבי הגיעו לבסיס נפתלי בפיקוד צפון, דובבו את השומרת בשער בזמן שאחרים חתכו את גדר הבסיס, חדרו פנימה, פרצו לנשקייה תוך כדי שהם גונבים רובים ולפני שנמלטו היכו חיילים שנקלעו לדרכם. האירוע הוגדר בצה"ל כ"חמור מאוד". פרטי החקירה הנוספים עדיין נמצאים תחת צו אסור פרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully