וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח שגריר ארה"ב בלוב: התפטר בכיר במחלקת המדינה

20.12.2012 / 6:01

גורם אמריקאי טען כי אריק בוזוול, ראש מערך אבטחת הסגל הדיפלומטי, התבקש לפרוש מתפקידו, יחד עם סגנו, בעקבות חקירת המתקפה בבנגזי, שבה נרצח השגריר כריסטופר סטיבנס

הממונה על אבטחת הסגל הדיפלומטי במחלקת המדינה האמריקאית, אריק בוזוול, פרש מתפקידו בעקבות פרסום דו"ח חקירה בנושא רצח השגריר האמריקאי בלוב – כך הודיעה הלילה (חמישי) דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד. בהודעת הדוברת נכתב כי שלושה בעלי תפקידים נוספים במחלקת המדינה פוטרו. הדו"ח מותח ביקורת על היעדר צוות אבטחה מנוסה במתחם הקונסוליה האמריקאית בבנגזי, שבו נרצח השגריר, כריסטופר סטיבנס, ושלושה אזרחים אמריקאים נוספים בחודש ספטמבר - חרף בקשותיהם להציב אבטחה במקום.

"אריק בוזוול עזב באופן מידי את תפקידו כעוזר מזכירת המדינה לענייני אבטחה", אמרה נולנד, והוסיפה כי מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, קיבלה את בקשתו לעזוב. גורם רשמי מסר כי על אף הודעת הפרישה, בוזוול ימשיך לעבוד במחלקת המדינה. גורם אמריקאי נוסף טען כי בוזוול, סגנו וכן איש צוות נוסף, התבקשו לפרוש מתפקידיהם.

מפגינים בבנגזי פשטו על מטה מיליציה אנסר אל-שריעה בבנגזי. רויטרס
הדיפלומטים בבנגזי דרשו להגביר את רמת האבטחה/רויטרס

הדו"ח קבע כי הקונסוליה הסתמכה על כוחות מקומיים בלתי-מנוסים על מנת לאבטח את המתחם. בראש הוועדה שחיברה את הדו"ח עמד תומס פיקרינג, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל, ובין חבריה היו הרמטכ"ל האמריקני לשעבר מייק מאלן. בעקבות הדו"ח אמרה מזכירת המדינה קלינטון כי היא מקבלת את ממצאיו וכי הורתה למשרדה ליישם את המסקנות "במהירות ובשלמות". כמו כן אמרה קלינטון כי "ארצות הברית תשלח מאות נחתים נוספים כדי לאבטח נציגויות אמריקניות ברחבי העולם". קלינטון אף הוסיפה כי משרדה ידרוש תקציב נוסף לשיפור אמצעי האבטחה, ואף ימנה מומחה לפיקוח על נציגויות הנתונות לאיומים. היום צפויים להעיד שניים מסגניה של שרת החוץ קלינטון בפני שני בתי הקונגרס בנוגע למתקפה בבנגזי. קלינטון, המתאוששת מזעזוע מוח ומנגיף במעיים, לא תגיע לשימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully