וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תוכנית לבניית 800 דירות מעבר לקו הירוק בירושלים

18.12.2012 / 19:09

אחרי ההחלטה השנוייה במחלוקת להרחיב את רמת שלמה, נדחתה התכנית לבנייה בגבעת המטוס שבדרום ירושלים "מטעמים טכניים". לצד זאת, אושרה בניית 1,212 יחידות בשכונה ערבית

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן

יממה בלבד אחרי האור הירוק שניתן להרחיב את שכונת רמת שלמה ב-1,500 יחידות דיור, לוואלה! חדשות נודע כי ועדת המשנה להשלמת תכניות דחתה הערב (שלישי) את בנייתן של 800 יחידות דיור ליהודים בפרויקט גבעת המטוס, מעבר לקו הירוק בדרום ירושלים. עם זאת אושרו תוכניות למגזר הערבי בבית צפאפא הסמוכה.

במקביל, צפוי משרד הבינוי והשיכון לפרסם בשבוע הקרוב מכרזים לבניית מאות יחידות דיור חדשות בגושי ההתיישבות הגדולים: אפרת, קרני שומרון וגבעת זאב. מדובר בבנייה שכבר אושרה בממשלה בתגובה להצבעה בעד מדינה פלסטינית באו"ם, לצד הבנייה ב-E1.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזור בו תוכננו יחידות הדיור/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה שהתקבלה היום בשלוחה של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים, התקבלה בתום דיונים בהתנגדויות, והיא מהווה קביעה סופית. מדובר בתוכנית גבעת המטוס ב' במסגרתה אושר לבנות 670 יחידות לערבים בבית צפאפא, ולהרחיב 542 דירות אחרות. תוכנית גבעת המטוס ג', המכילה 800 יחידות לבנייה לאוכלוסייה יהודית, ו-663 לאוכלוסייה הערבית, נדחתה כאמור.

התכנית, כך נודע הערב, נדחתה בוועדה "מטעמים טכניים". במהלך הדיונים בהתנגדויות הודתה מתכננת התכנית שבמקצת ההתנגדויות שהוגשו "יש טעם", ועל כן חברי הוועדה החליטו לבסוף לפסול את התכנית. בכך היא ירדה מהפרק ולא ניתן להעלותה שוב בעתיד.

בדומה לתוכנית הבנייה ברמת שלמה שאושרה אתמול, גם התוכנית שנידונה הערב (שנקראת גבעת המטוס 5834) הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה כבר במרץ 2010 - אך עקב לחצים אמריקאים הדרג המדיני מנע דיון בהתנגדויות עד היום.

לוועדה הגיעו מתנגדים רבים תושבי השכונה הערבית בית צפאפא. עורך הדין סאמי ארשיד המייצג את המתנגדים סיפור לוואלה! חדשות: "עיקר ההתנגדות שלנו היא לבנייה עצמה, אלא לאופן שבו זה נעשה". לדבריו, התכנית מציעה לנתק את השכונה בשל כביש ראשי שיעבור במרכז השכונה, והיא אינה מחייבת את העירייה לבצע את התשתיות בזמן סביר. "אנו חוששים שבנייה מרובה ללא חניונים ותשתיות מתאימות, תפגע באיכות החיים של תושבי השכונה", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
אתמול אושרה הבנייה בשכונה אחרת מעבר לקו הירוק, רמת שלמה, הערב לא אושרה הבניה ליהודים/עומר מירון

יצוין כי הדיון בהתנגדויות לתוכנית לא נערך בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, כשם שנהוג במקרים אלה - אלא בוועדה מיוחדת להשלמת תכניות המורכבת מנציג משרד הפנים, נציג הרשות המקומית ונציג הוועדה המחוזית. הדבר אירע משום שתם פרק הזמן בו ניתן לדון בהתנגדויות בוועדה המקורית, אשר עומד על שלושה חודשים. במקרה כזה, הממונה על המחוז או יו"ר הוועדה רשאים למנות את ועדת המשנה, שהיא למעשה "ועדה וירטואלית" שמתפקדת בתור חותמת גומי.

לקריאה נוספת
הליכוד: "ברור שרמת שלמה תיכלל בכל הסכם עתידי"
ישראל על הגינוי האירופי: הבנייה לא פוגעת בשלום

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר
לפניות לכתב: יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully